Nya test av mediciner

Idag pratade jag med min läkare på vårdcentralen och han berättade att neurologen inte tar emot mig förrän jag testat fler mediciner mot migränen så nu ska jag testa en betablockerare som även den sänker blodtryck och puls. Men läkaren är lite orolig eftersom jag redan har lågt blodtryck 🤪

Så om tre veckor ska jag till vårdcentralen och ta ekg och blodtryck och efter det kanske jag får börja med betablockerare. Han sade vad medicinen hette men det har jag redan glömt 😁

Anledningen till att vi ska vänta tre veckor är för att den tidigare blodtryckssänkande medicinen jag testade ska hinna gå ur kroppen ordentligt.

Jag sänker gärna pulsen men blodtrycket behöver liksom inte sänkas.

Läkaren frågade om jag tränade mycket för det kan bli jobbigare med den här medicinen. Jo men visst jag tränar för en Iron Man snart 🤪 Fast antar att det blir jobbigare att gå i våra backar här som det var när jag provade betablockerare för ett gäng år sedan. 

Och så sade läkaren att han försökte ringa mig i förra veckan men att det inte gick att komma fram. Vet att det varit strul med min mobil tidigare och att det inte alltid går att ringa till den så får kanske ta tag i att köpa ny 🤪




Kommentarer:

1 Pisan:

Hoppas verkligen att du blir hjälpt av betablockeraren och att inte blodtrycket blir alldeles för lågt för som du säger så är det ju lågt redan. Vad mer kan man testa mot migrän då?
Jag hade jävulsk huvudvärk igår och fick bita ihop hela dagen för dottern fyllde år. Är helt slut idag tack vare det men huvudvärken är tack och lov borta. Ha en fin måndag vännen! Kramisar! ♥

Svar: Tydligen kan man testa någon epilepsi medicin också men det får man genom neurolog och de vill ju inte träffa mig än i alla fall 🤪
Segt med den där jäkla huvudvärken. Kramis
Nilla

2 Pisan:

Jag får epilepsimedicin mot nervsmärta utskrivet av min läkare på vc, men det kanske är någon starkare variant som du hört om. Min funkar i a f inte på min jävliga spänningshuvudvärk. Vaknade med den i morse igen, det har blivit ofta nu den sista tiden. Är sååå trött på det. Jag blir så trött och grinig (tur jag bor själv, såna dagar i a f...) Har du hört talas om den där piercingen man kan göra på örat mot migrän? Den skall tydligen funka mot annan huvudvärk också, jag har funderat på det och det kanske är dax att ta reda på lite mer om det. Hoppas du inte har migrän idag, jag har ont i huvudet för oss båda.... Kramis! ♥

Svar: Men så tråkigt att medicinen inte hjälper mot din jobbiga huvudvärk. Ingen aning om varför inte min vårdcentral vill skriva ut epilepsimedicinen 🤷‍♀️
Jag har funderat länge på den piercingen men vet inte var man kan göra den. Är ju ändå viktigt att det blir rätt. Stackars dig, lider med dig. Huvudvärk är inte alls bra för humöret. Kramis
Nilla

3 åsa:

Tycker synd om Dig som paté vänta och dessutom testa en sorts medicin som antagligen gör att Du mår skit.
Huvudvärk är ju svinjobbigt.
Jag fick ju bla huvudvärk som biverkan av Saroten, så nu håller jag på att fasa ut…
Jag väntar på att reumatologen ska vilja ta mot mig.
Ha det så bra Du nu kan kram

Svar: Ja huvudvärk är sjukt jobbigt. Håller tummarna att reumatalogen kommer ta emot dig. Puss och kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen