Covid

Idag kom svaret, jag har covid :-p

Skönt att få svar men jag har ju ändå gömt mig här i skogen så länge som jag väntat på svar så ingen större skillnad.

Jag trodde man skulle isolera sig i flera veckor men den informationen som kom med provsvaret så räknar de att man smittar i sju dagar och om hosta och snuva fortsätter så ska man tydligen inte smitta längre. 

Men jag tänker att man nog kan orsaka rätt mycket oro ute bland folk om man hostar och snörvlar 🤔

Oavsett så är jag på bättringsvägen men tycker det är lite småjobbigt att andas om jag går ute med hundarna i våra backar och när jag äter.

Men är ändå så himla tacksam att man inte blivit allvarligt sjuk 🤞

Kommentarer:

1 åsa:

Skönt Du inte blev dösjuk.
En del verkar ju knappt få symtom, svårt att veta då.
Jag ska testa mig i morgon, ja även J & Elin. Jag vet ju inte om jag är sjuk eller inte ;-)
Krya på kram

Svar: Det är ju extra svårt för oss som lever med influensasymptom för jämnan ju. För mig blev det väl som en extra influensa på den vanliga 🤪 Försöker komma på när jag blev sjuk i covid men vet i tusan. Har ju mått extra kyvigt ett tag nu ju 😂🤒 Kram och lycka till med era tester
Nilla

2 åsa:

Fy faan... första gången jag tog ett covid test och jag hoppas verkligen det inte kommer att bli något återkommande.
Hur gör Ni, är Åke hemma då Du testades positiv?
Det är ju det kluriga, svårt för J att vara hemma om jag eller Elin är smittade och han frisk, svårt på det viset att han lär bli tokig av sysslolöshet och brist på omväxling.
Ha det jättebäst, vi ses på Insta :D
kram

Svar: Ja inte kul att ta covidtest 🤪 Nej han är inte hemma då halva hans arbetsplats typ har covid så jag blir inte förvånad om det är han som tagit hem smittan till mig. De som jobbar tar ju mass snabbtester för att hålla koll. Kram
Nilla

3 Pisan:

Nej vad trist att du fått skiten. Det räcker ju med allt man dras med ändå.... Hoppas du mår lite bättre snart. Det är ju inte lätt heller att veta om man "bara" dras med den vanliga influensavärken/känslan eller om det är covid. Själv har jag influensavärken from hell just nu, är inne på dag 2 och har knappt sovit inatt.
Ha det så bra det går vännen! Kramis! ♥

Svar: Jag är mest tacksam att ändå fått så milda symptom som vanlig influensa, kunde ju varit värre om man haft otur.
Tyckte det var jättesvårt när man skulle svara när man fått första symptomen för smittspårningen men som tur är träffar jag ju knappt något folk.
Hoppas att du snart mår bättre, inte kul när man inte får sova. Kramis 🥰
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen