Andas

För två veckor sedan, tror jag, i alla fall strax efter jag fått reda på att jag hade covid så skulle Dio operera ur 5 mjölktänder. Samtidigt såg de att han hade öroninflammation med svampöverväxt så när han var sövd för att dra tänder så rensade de örat på päls. 

Tratt för stygn i munnen passade väl sådär med svamp i örat för det blir ju lite tätt med tratt men han fann sig ändå rätt bra i tratten.

Förra veckan åkte vi allihop till fjällen och fick fortsätta med örondroppar men som tur är kunde han slippa tratten i början på veckan för de andra hundarna tyckte han var lite läskig med den på 😂

Idag var det återbesök för att kolla örat. Inflammationen var borta men svampen är tyvärr kvar så ny kur med nya droppar 🤪

Jag märker att jag mår väldigt bra av att basta varje kväll i stugan i fjällen. Tror musklerna slappnar av i värmen. Tänk om man haft plats för en IR-bastu? Hade nog varit perfekt 😊

Kommentarer:

1 Pisan:

Bastu är nog inte fel. Synd att ni inte har plats :-( Hoppas Dio blir av med svampen nu.
Kramis! ♥

Svar: Bastu hade varit väldigt skön 😊 Tack 🥰 Kramis 😘
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen