Strul

Jag har haft svårt för att inte tala om omöjligt att logga in på bloggen så därför har det varit ovanligt tyst här. 
 
Idag när jag lyckades logga in genom att ominstallera appen och få nytt lösenord stod det att det kan upplevas struligt på blogg.se då de byter server 🤪
 
Så hör ni inget beror det på bloggstrul och inte att jag är helt kraschad.
 
Sedan sist har jag hunnit med ett nytt besök hos tandhygienist där de försökte röntga mina visdomständer. Ha ha lycka till med det med tanten som knappt kan borsta tänder utan att kräkas 😂 Som jag trodde fick de ge upp trots att jag fick skölja med någon bedövande vätska och de kallade in förstärkning 🙃
 
Och så har jag fått ta Bella till veterinären för en ny öroninflammation. Hon får ju det när hon får I sig något hon inte tål och jag kunde inte för mitt liv komma på vad hon fått i sig. Fick nästan lite panik och tänkte om hon inte tålde sin mat längre men jag har nog hittat källan eller rättare sagt källorna. 
 
Vitamintillskottet visade sig vara gjort på alger och Bella tål inget som kommer från hav eller sjöar. Där har jag tyvärr missat när jag läste. Men så fick jag också för mig att googla på vad glukosamin framställs av. Bella får ju det för sin rygg. Efter mycket läsande hittade jag att det framställs av skaldjur. Varför i hela friden står inte det på förpackningen?
 
Inte undra på att hon haft klåda och fått ont i örat 😭 Och jag som inte heller tål skaldjur har ätit av samma glukosamin. Japp det går bra här 🤪
 
Samma dag som jag skulle ta Bella till veterinären så fick Dio ont i magen. Efter sin frukost stod han som förstenad och bara pep. Som tur släppte det innan jag fick fullständig panik så nu äter han skonkost ett tag.
 
Men annars lunkar det på här 😂

Kommentarer:

1 åsa:

Hej och hå ja Du Nilla, Du har inte direkt problem med att fylla dagarna... det här med sjuka barn eller hundar, det är ju jämställt enligt mig, tar på krafterna.
Jag fattar inte varför medicin ska innehålla så mycket onödigt allergiframkallande.
Skönt Dio blev pigg relativt snabbt.
kram

Svar: Nej här är inga problem att fylla dagarna :-P Dio har fortfarande dålig aptit så helt bra är han inte än. Kram
Nilla

2 åsa:

Jag trodde jag hade kommenterat hör?
Kram

Svar: Det har du men jag kunde inte logga in och godkänna den. Kram
Nilla

3 åsa:

Då hade jag inte drömt 😶 kram

Svar: Nej då 😘
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen