Träningsvärk

Jag vaknar med en vidrig träningsvärk i mina muskler på baksidan lår. Jag funderar på vad jag kan ha gjort för jag har ju inte precis kört någon sprintträning eller varit på gym. Har inte ens kört mina korta yogapass på evigheter 🤪

Så böjer jag mig framåt och känner liksom igen rörelsen som gör att musklerna skriker ut sitt missnöje. Så här stod jag i duschen när jag duschade två hundar igårkväll ju 🙈

Jag brukar duscha dem i deras ho i rätt arbetshöjd i tvättstugan men man har lite mer svängrum i duschkabinen och igår kände jag för att vara nära tjejerna i duschen, helt utan tanke på att kroppen skulle protestera så högljutt 😂

Valpen är ju enklast att duscha i kabinen så länge han tycker dusch är tortyr men förhoppningsvis blir han lika glad i duschen som tjejerna så småningom 😊

Annars har jag haft en vidrig migrän sedan ringträningen i onsdags och min migränmedicin hjälper inte längre 🤪 Däremot har jag märkt att om jag tar min mekobalaminspruta så släpper migränen snabbare. Ska bara komma ihåg det när huvudet håller på att sprängas. Så vad tusan ska jag hitta på när mina sprutor är slut? Jag har försökt med sugtabletter men de hjälper inte alls. Så jag fortsätter att snåla med mina sprutor och tar de bara när det känns nödvändigt istället för de två gånger i veckan Gottfries ordinerade.




Kommentera här:

Besökstoppen