länge sedan

Ny var det länge sedan jag skrev här men livet är liksom fullt med väldigt aktiv och envis valp. Maken sade igår: hade vi fått Dio som första hund hade det inte blivit någon mer hund 🤪

Ny är han ju supetcharmig, pussig och glad så det väger ju upp men visst undrar man ibland vad tusan man gett sig in på. Vi tyckte Bella var en envis valp men hon var inte ens i närheten av Dio 😂 Och vår lilla försiktiga Stella gjorde ju typ inget hon inte fick till skillnad från de två andra pirayorna som har tuggat på möbler, skor, kläder, ja allt man kan tugga på. 

Jobbigast är nog Dio på kvällen för då far han fram som en virvelvind och ska bita och jucka på allt. Sedan kommer natten, då måste man ut minst två gånger och kissa. Natten till igår vägrade han komma in för det var roligt hagel ute så i mörkret iförd pyjamas och crocs jagade jag en valp som tyckte det var skitkul 😂

Natten innan det vaknade jag av att han lekte med en boll under vår säng. Vi brukar kolla så vi inte har leksaker i sovrummet vid läggdags men missade tydligen den 🤪

Idag blir lilla ligisten 5 månader och jag hoppas han snart fattar grejen med att sova på natten 😴

Själv vet jag inte om jag har pms-humör, klimakterie-humör eller energibristhumör men humör har jag typ en osäkrad handgranat 😂

Kommentarer:

1 åsa:

Du vet att Teddy är typ 2 1/2 år... vissa nätter går vi ut både en, två och tre gånger och yes han kunde lätt stanna ute och leka om jag inte går ut och hämtar honom med koppel, än har han inte fattat att det inte blir nått skoj som promenad kl 4 på natten bara för att jag kopplar honom ;)
Men Lill tofflan är himla söt <3 har för mig Du sa man fr den hund man förtjänar :D
och även när man helst vill sälja pälsklingen på blocket så är det ju ändå det käraste man har på fyra ben.
kram

Svar: Nämen oj, visste inte att Teddy var uppe så mycket på nätterna. Hur orkar du? Jag tror Dio tycker det är lite för varmt i vårt sovrum och tycker det är skönt ute 🤪
Jag tror jag sade att man får den hund man behöver så undrar varför vi behöver ut på nätterna 😂 Ja de kan reta gallfeber på oss men visst älskar man dem till månen ändå 🥰 Kram
Nilla

2 åsa:

Det kanske är då att vi behöver gå upp ett par gånger varje natt och därför blir vi väckta av våra småhundar 😅
Jag har oxå tänkt på om det är för varmt… Teddybjörnen har ju en tjock päls, men samtidigt verkar det ju konstigt om han tycker det är varmare inomhus under natten än på dan 🤔
Vi sover ju mellan 7.30 och typ kl 13 om inte J väcker oss tidigare å då behöver inte Teddy hå ut.
Dio är ju fortfarande liten - fem månader är ju pytte en liten toffla bara 😍
En dom Du skrev himla skillnad på hundar, det går inte att jämföra å tro de ska bete sig lika.
Kram

Svar: Dio sover ju i vår säng och där blir rätt varmt med tre pälsbollar och han har ju rätt gott om päls 🤪
Vi stiger oftast upp vid 9 annars tycker jag att jag missar dagen och ljuset 😁
Jo han är ju fortfarande en bebis så än finns väl hopp 😉 Kram
Nilla

3 åsa:

Natten till idag söndag så hann jag vara ut med Teddy tre gånger mellan kl 23 - 7, kan lätt säga att jag var dötrött kl 7 å då åkte Teddy ut i hundgårn ;-) typ straffet för att hålla mig vaken.
Vardagar kliver jag upp 6.30 med J & Elin, dricker kaffe å ser till att Elin äter frukost å är påklädd ;-) sedan vid 7.45 återvänder jag till sängen ihop med hundar.
kram

Svar: Åh jösses så jobbigt. Tur du kan gå och lägga dig igen ❤
Dio tappar tänder och har ont i munnen nu så får nog räkna med fler nätter med orolig valp 🤪 Kram
Nilla

4 Pisan:

Oj, är han redan så gammal den lille ligisten... :-) Han är ju så söt ♥ Men inte kul att gå upp ett par gånger på natten, det får han sluta med nu när han blivit så stor :-)
Humöret är nog en blandning av allt det där du radade upp. Maken får passa sig :-D
Ha en fin helg vännen! Kramis! ♥

Svar: Ja han växer den lille ligisten men är fortfarande en ligist 😂
Tack detsamma 🥰😘
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen