Testar lite nytt

Eftersom jag inte får hjälp av vården med min utmattning som inte riktigt känns igen så får jag ju försöka hitta egna vägar. Jag har inte kommit iväg till någon alternativmedicinare eftersom det varit lite mycket annat. Bland annat en kurs i hundmassage för hemmabruk som bokades för typ ett år sedan som flyttats, ställts in och flyttat igen på grund av pandemi.
 
I alla fall så har jag hittat vägledd självhypnos på spotify som jag testar. Denna ska hjälpa immunförsvaret och jag tänker att immunförsvaret har gått bananas när man har allergier som jag har och ME vet man ju inte om den är autoimmun eller ej. Så varför inte testa liksom.
 
Nu har jag ju varit i hypnos tidigare så jag känner mig rätt trygg med att göra det själv hemma och det är ju inte som man ofta ser på TV att man är helt väck och kan luras att göra saker man inte vet om utan det är som en djupare meditation.
 
Jag tror ju inte att man bara kan tänka sig frisk, för då hade jag ju varit frisk för länge sedan men jag tror att tankens kraft är stor och kan påverka hur vi mår. Framförallt hur vi hanterar hur vi mår. 
 
Så nu får vi se om jag snart springer ett maraton ;-)
 
Nej det tror jag ju såklart inte men lite piggare och starkare hade ju inte gjort ont. 
 
Såg ett program på TV om postcovid och blev faktiskt mörkrädd hur vissa läkare ser på sjuka människor. Allrahelst om man har sjukdomar som de inte tycker finns. Givetvis nämndes ME eller kroniskt trötthetssyndrom som de väljer att kalla det som en kultursjukdom och att vi inte har viljan att rehaba för att bli friska utan att vi vill vila oss friska. 
 
Jag borde inte tittat för jag hann på puls och bli rejält irriterad på deras inställning till sjuka och läkare som vill hjälpa, utreda och behandla.

Kommentarer:

1 åsa:

Så klart vi bara inbillar oss att vi är sjuka 😜 eftersomvi tjänar så rysligt mycket pengar nu när vi är sjukskrivna... vi har ju valt att vara sjuka gör att få gå hemma i en lyxtillvaro 😅Alltså jo men...
just idag känner jag mig hyfsat inbillningsfrisk 😎
Har varit till Sjukstugan å lämnat de första proverna för min bråkiga mages utredning, ska dit igen den 8 juni.
Kram

Svar: Eller hur, vi kan ju bara ligga och leva i lyx hela dagarna :-p Hoppas de hittar något som lindrar din mage. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen