Hur vet man

Hur vet man om man känner sig nere för att man är sämre i sin ME eller man fått en depression eller det bara är helt vanlig PMS?

I några veckor, tror jag, så har jag känt mig som jag går runt med gråten i halsen. Jag gråter inte men det känns som om jag skulle behöva typ bryta ihop och gråta floder men floden är uttorkad.

Jag har funderat på om jag är deprimerad men jag vet inte riktigt hur jag ska veta om det är en depression eller en krasch. 

Maken påminde mig om att jag ju har haft enerverande ljud omkring mig i flera år. Först grävskopor och VA-arbete runt husknuten och nu en granne som slipar på sin båt varje dag, i stort sett hela dagarna så jag kan inte vara ute. Så en krasch låter väl inte orimligt. 

Sedan har mensen börjat om för tredje gången på tre veckor så jag har väl typ konstant pms och då brukar jag alltid känna mig riktigt nere. Sådär så man bara har lust att lägga sig ner i sängen och aldrig mer visa sig 🤪

Så ja jag avvaktar väl och ser vad som händer. Nästa vecka börjar maken sin semester och han älskar ju att åka ut med husvagnen så vi satt och kollade på lite campingar och jag kunde nästan inte andas när jag såg bilder på stora campingar med husvagnar på täta rader. Så mycket oljud.

Men vi kanske kan hitta någon liten och lugn camping någonstans 🤪 Jag tror jag håller på att förvandlas till en eremit 😂

Kommentarer:

1 åsa:

Eremit, social fobi eller coronastörd ;-) jo yes jag tror det är precis så... i alla fall när det gäller camping och mycket folk, trängsel å oljud.
J ville ju oxå ut med husvagn... men det blev inte så.
kram

Svar: Ha ha många namn på ett ljudundvikande beteende. Nej jag läste att det inte blev något ut med husvagnen för er. Kram
Nilla

2 Pisan:

Ja, hur vet man vad det är? Det finns ju många orsaker till att man kan känna sig som du beskriver. När jag gick in i klimakteriet blev jag deprimerad, det försvann när jag började med lågdos östrogen.
Förstår att du inte vill till någon stor camping, det skulle jag inte vilja heller. Lugn och ro skall det vara :-) Ibland känner jag att jag VILL bli eremit :-D Ha ett fint veckoslut vännen! Kramisar! ♥

Svar: Ja det där jäkla klimakteriet ställer ju till det en del med. Blir liksom humörsvängningar a la tonåren igen 😂 Du får också ha ett fint veckoslut ❤ Kramar
Nilla

3 åsa:

Igår på djurparken var det lagom med folk å de flesta höll avstånd, till och ned när de ville fota ett specifikt djur väntade de ett par meter från mig ”lycka” 😅
Jag blir galen när folk trängs inne på mataffären.
Om klimakteriet leder till humörsvängningar à la tonåren lär vi få det tufft 😎 det räcker då väl ned 15åringen ⚡️
Kram

Svar: Vad skönt folk skötte sig på djurparken, tycker annars folk är bedrövliga på att hålla avstånd. Förhoppningsvis får du inte samma humörssvängar ;-) kram
Nilla

4 hm Andrea ?:

Känner så igen mig,typiska klimakeriet symton. Har mens ca var tredje månad nu och längtar till det är slut och förhoppningsvis blir lite mera stabilt. Kram

Svar: Ja usch och fy och det pratas så lite om klimakteriet och hur dåligt man kan må. Precis som att man ska veta bara för man är kvinna 🤪 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen