Hjälpmedel

Igår var mamma här och hon hade med sig bestick som är lättare att använda om man har problem med händerna. Tror de är framtagna för reumatiker egentligen. De är lite tjockare att hålla i men väger nästan ingenting så igårkväll när maken och jag skulle äta soppa testade jag skeden och vilken skillnad det var. I vanliga fall vet jag inte hur jag ska hålla skeden för att inte tummen och handleden ska göra ont men nu gick det superduper bra att äta ju 😊

Jag har ju mitt handledsstöd som jag enligt arbetsterapeuten ska ha dygnet runt förutom vid dusch och toabesök men jag tycker att det gör mer ont i både tumme och handled av stödet så just nu åker det av och på av och på 😜

Jag ska tillbaka till arbetsterapeuten i mitten av februari, tror jag det var, men tror väl inte på någon mer hjälp egentligen. Hon verkar ju mest trött på att jag kommer dit med nya inflammationer och inte har vett på att bli frisk 🙈

Maken har en kapselmaskin han gör kaffe i här hemma eftersom det bara är han som dricker kaffe så jag tänkte göra en kopp kaffe till mamma igår men tyckte det såg väldigt tunt ut. Det kan ju vara bra om man sätter i en kapsel också 😂 Undrar om mina besökare fått något kaffe alls om vi haft vanlig kaffebryggare 😁 Så skulle jag ta fram mjölk till mamma att ha i kaffet och det höll på att bli filmjölk så inte ens kaffe med mjölk är lätt att fixa när hjärnan gör egna utflykter 😂



Kommentarer:

1 Pisan:

Vad bra att du fått bestick som funkar bra för dig! ♥ Jo, ibland blir det helgalet och ibland märker man innan att "nä, det där fungerar inte" när man skall fixa till ät- och drickbart :-D Och på tal om bestick: Det har hänt många gånger att besticken åkt ner i sophinken och så har man sett det och plockat upp dem igen men undrar hur många gånger man INTE sett det.... Det är rätt ojämna tal bland mina bestick.... :-D
Ha en fin helg! Kramis! ♥

Svar: Jag undrar detsamma här. Har ju hänt mer än en gång att besticken hamnat i sophinken 🙈 Önskar dig också en fin helg. kramis
Nilla

2 åsa:

Jag fyllde ju vår kaffepanna med vällingpulver när Elin var liten ;-)
Kanske tur jag inte gjorde välling på kaffe till Elin ;-) det hade varit snäppet värre :D

Arbetsterapeuten verkar inte ha så värst mycket övers till sjuka människor :( så är det ju här oxå... då jag behövde "för mycket" hjälp blev jag avpolletterad.
Det verkar som om dagens Vårdpersonal helt vill handskas med friska människor.

Jag fick rådet av en kvinna på COOP häromdan att äta gurkmeja så skulle inflammationen i kroppen försvinna... det var bättre än kortison.
Kvinnan - svärmor till en kompis - är väldigt naturnära å ekologis å menade väl, men jag tar ju gurkmeja varje morgon + har det i maten flera gånger i veckan...

Men så Du vet... ÄT GURKMEJA :D

kram

Svar: Ja jösses vilken tur inte Elin fick kaffe istället för välling 😜
Sjukvården är helt ute och cyklar nu för tiden. Jag hör så många som inte får hjälp och som typ får skylla sig själva om de inte blir friska.
Jag tar gurkmejashot varje dag så undrar om hela jag hade varit inflammerad annars 😂 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen