Receptutmaningar

Det där med att förnya recept på mediciner man haft en längre tid är ju alltid en utmaning och jag vet att jag är långt ifrån ensam.

Tidigare i veckan kontaktade jag min gynekolog för att förnya recept på de tabletter jag får för min mensvärk. Det är så kallade nsaid-preparat så inget som är beroendeframkallande och jag brukar ta två till fyra tabletter I månaden men ändå inget min vc vill skriva ut.

I alla fall så skickade mig  gynekolog ett nytt recept men till dottern 😔 och han skickar bara pappersrecept. Tror inte ens han har journalerna i datorn 😂

Så nu blir det till att jaga honom igen. Visst kan säkert dottern hämta ut medicinen om jag ber henne men någonstans ska väl ändå rätt vara rätt och det är ju ändå ett rätt stort övertramp att skriva ut till fel person. 

Fast det är och andra sidan första gången han gjort fel på alla 30 år 😱 jag gått hos honom och jag är supernöjd annars. Han lyssnar och tar en på allvar och visste till och med vad ME var. Bara en sådan sak 😉

Kommentarer:

1 åsa/nalta norrland:

Heter Du å Din dotter lika på nått vis,
kommer inte ihåg säkert men visst heter Din dotter Malin eller har jag drömt?
Jag kan tänka mig att om patienter i samma familj så att säga heter snarlikt kan det bli fel...
På biblioteket blandar de ibland ihop mig å Elin när vi beställer böcker å det trots vi är stammisar och de faktiskt vet vem av oss som är vem ;-)
Men jag heter Elin i "andra namn" fast jag heter då Elin Åsa... vilket blir tjorvigt ibland.

Bra läkare ska man vara rädd om.

kram

Svar: Du har inte drömt 😉 Vi heter inte särskilt lika, har inga gemensamma namn och inte ens samma adress men vad tusan alla är vi människor och kan göra fel och ingen har ju dött 😊 Japp, bra läkare får man allt vara rädd om. Jag bara väntar på att han säger att han tänker gå i pension. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen