Jag har kommit på det

I helgen var maken och jag och köpte en ny badrumsvåg. Vår gamla kunde skilja flera kilo bara om du klev ner och upp igen och jag får väl erkänna att jag inte klarar av att släppa kontrollen över mina kilon även om jag inte lyckas styra dem 😜 Det är en rest som är kvar sedan jag hade anorexi i min ungdom och fortfarande tycker jag att det är oerhört stressande att åka bort på semester och vara utan våg.

I alla fall så köpte vi en som skulle kunna funka för hundarna att gå upp och väga sig på själva då jag gärna vill hålla koll på deras vikt så de får rätt mängd mat. Det är inte helt lätt när godisintaget varierar beroende på träning och aktiviteter.

Den här vågen råkar då även visa fett-, vätske-, muskel- och skelettmängd i procent. Nu fattar även jag att det är något man får ta med en nypa salt men när jag lade ihop mina olika procent blev det 121%

Hur i all sin dar går det ihop? Det borde väl bara gå att få 100% eller har jag 21% Nilla som är över och skvimlar omkring i kroppen? Så kom jag på det, det kanske är det som orsakar ME, vi har för mycket av oss själva och de där extra procenten springer omkring och letar efter sin plats i kroppen men blir bortskuffade hela tiden eftersom det redan är fullt 😂

Kommentarer:

1 N:

😀

Svar: 😁
Nilla

2 åsa i åsele:

OMG :D

Du är så underbar <3

kram

Svar: Tack :-D Kram
Nilla

3 Hanna:

Ja! Det kanske är så det är! Du kom verkligen på det! Äntligen har vi ett svar på ME-gåtan! 👍👍😂
Kram

Svar: Visst är det bra 😂 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen