Kasta vatten.

I helgen var vi iväg med husvagnen och firade midsommar med familjen. Det kändes väl sådär att lämna en blå himmel och komma fram till en aningen mer grå och blöt himmel 😜

Vi hade det som vanligt mysigt när vi umgås men det hade absolut inte gjort något om det regnat aningen mindre och varit aningen lite varmare. Vi hade åtta grader som svalast 😮

Jag kan ha råkat kasta vatten på maken i helgen också 🙈 Jag såg att det var massa gräs och jord i hundarnas vattenskål inne i husvagnen och skulle räcka skålen till maken som stod på utsidan. Jag var kanske inte helt synkad i mina rörelser och lyckades skvätta ut vattnet över maken. Tur vi har små hundar och små vattenskålar. Maken uppskattade inte riktigt att få en dusch av gruvan sådär rätt upp och ner.

Idag tar hundarna och jag det väldigt lugnt. När vi varit ute på en kort promenad gick vi in och vilade när Stella springer ut på farstubron och skäller. Jag springer efter och ser att jag glömt att stänga både ytterdörr och grind. Rena rama turen att hundarna inte tog tillfället i akt att utforska området. Hade någon katt passerat hade de nog glömt att man ska vänta på ett varsågod vid trappen 😜



Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Tro om Ni var till Norrland ;-)
Vi kan icke skryta med nåm sommarvärme.

Tur vovvarn inte gick hemifrån ;-)

kram

Svar: Nej, riktigt så långt norrut åkte vi inte över helgen ;-)

Ja en himla tur. Den här hjärnan behöver en uppgradering tror jag :-D kram
Nilla

2 Therese Åström:

Midsommarvädret var som vanligt ingen höjdare här heller. Funderar på att testa din i detta fall ofrivilliga teknik att kasta vatten på folk man irriterar sig på och skylla det på ME:n. Något positivt ska vi väl få ut av den här sjukdomen. 😆 Vilken tur att hundarna inte fick för sig att de skulle ut på äventyr.

Svar: Ha ha, det kan ju vara skönt att få utlopp för sin frustration och vatten är ju rätt harmlöst. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen