Glad blåsdag på er

Inatt har jag om möjligt sovit ännu sämre än jag brukar. Först tänkte jag att det blev för mycket med privat lektion hos hundtränaren men vi satt mest och bollade idéer och fick tips på övningar när busarna inte gör som vi önskar 😉

Nu är det inga stora problem precis. Mer om hur jag ska göra när jag vill träna en och en och de båda jagar samma godis och ylar om jag stänger ute den som inte får träna just då med kompostgaller eller hur vi ska hantera lilla Bella som blir som ett ankare i kopplet när husse är med på promenad. Alla andra brukar behöva lära hunden att inte dra, vi kör tvärtom här 😂

Det blåste som tusan inatt. Så mycket att jag fick gå upp och stänga fönster. Men ändå fattade jag inte förrän jag satt och åt frukost och det kändes som att nacken skulle gå av. Ja just det, det är ju blåsten som påverkar kroppen så den skaver och gnisslar mest hela tiden 😜

Det är en aning för svalt (och blåsigt) för mig idag men vet att många haft ont av hettan så jag och min gnisslande kropp önskar er en glad blåsdag som Nalle Puh hade sagt.

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Nu är jag avundsjuk på Dig ;-)

Jag skulle behöva nån som hade tid med mig å the dogs eller rättare sagt med Frost den förskräcklige.

Tanken var ju åter igen hundkurs men då anmälan skulle vara inne under den tid min far låg på Sjukstugan kände jag inte att jag hade möjlighet, jag ville inte binda upp mig två kvällar i veckan då jag inte visste hur det skulle bli med pappa.

Synd jag inte kan klona mig ner till Dig...

kram

Svar: Jag förstår att det var svårt för dig att boka upp dig när du hade fullt upp. Tänk vad kul om vi kunde gått hundkurs ihop :-) Kram
Nilla

2 Hanna:

Jag tycker inte om blåst egentligen för den låter så mycket. Men nu i värmeböljan får det mer än gärna blåsa och fläkta så mycket det vill!
Tjorven är oxå ett ankare i kopplet om "fel" person försöker gå med henne. Vi har tjejer med starka personligheter helt enkelt 😂
Kram

Svar: Det är onekligen rätt skönt med en liten fläkt när det blir varmt.
Tänk att det finns fler ankartjejer 😂 Kram
Nilla

3 åsa i åsele:

Jag hade tänkt ringa sjukstugan idag men då jag var riktigt inbillningsfrisk så lät jag bli ;-) tänkte det kommer väl dagar då jag mår sämre...

POTS låter onekligen som något jag kunde ha en släng av... eftersom Du inte verkar allt för orolig antar jag att jag överlever ;-)

Däremot så blir jag snart galen på mig själv ;-)
jag har typ två lägen PÅ eller AV och yes jag kör slut på mig själv för det är ju bäst att göra allt nu då jag mår hyfsat för då är det gjort om jag mår sämre sen ;-)

Jag skulle behöva en förmyndare :D

kram

Svar: Tyvärr är det många läkare som är dåligt insatta i POTS. Det är ju inget farligt men kan vara oerhört obehagligt.

Jag tror att du går på adrenalin och då glömmer man gärna tänka lite oftare än vanligt ;-) Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen