My Dog

I två dagar har Bella och jag varit på My Dog för att hjälpa dottern som ställde ut taxarna. Eller vi var där två förmiddagar ;-)

I torsdags var jag mest med som sällskap och moraliskt stöd. Bella fick följa med för att det hade blivit för många timmar ensam hemma annars. Men hon satt mest i sin vagn när vi inte satt vid utställningsringen så hon kände sig nog rätt trygg.

I fredags däremot fick jag hoppa in och tävla med Ryan eftersom dottern hade en aning svårt att tävla i två olika ringar med två olika hundar samtidigt.

Som tur är har jag varit med och tittat på några utställningar så jag hade lite koll på hur det går till och dottern och jag övade lite innan i ringen så jag visste vilket tempo jag behövde gå för att Ryan skulle få långa och fina steg men inte hoppa eller springa och hur jag skulle hålla kopplet så att han visade sin långa fina hals istället för att sniffa i backen. Som tur är så känns det som att jag och Ryan har fått en bra relation och att han litar på sin "mormor".

När dottern gick iväg till den andra ringen med Killer började dock Ryan pipa efter sin älskade matte, han är ju bara 7 månader. Så då tog jag och gick ett varv med Ryan så han skulle glömma matte för en stund och sedan var det dags för oss att tävla.

Jag var lite nervös för att jag skulle göra bort mig och göra dottern besviken även om hon flera gånger sade att jag bara skulle gå in och ha skoj med Ryan.

Det gick över förväntan, han fick hederspris vilket betyder att han är en lovande utställningshund. Så nu har jag ställt ut "min" första hund :-)

Efter tävlingen på fredagen gick vi ett varv med hundarna i sina vagnar på marknadsplatsen och jag fick köpt några tuggben och lite godis.

Det var väldigt skönt att ha hundarna i sina vagnar för tyvärr har inte alla hundförare koll på sina hundar och det är ofta folk bara släpper fram sina stora hundar att hälsa och folk utan hund har inte koll så de inte trampar på de små tassarna.

Även om jag varit trött och mör efter de här dagarna har det varit mysigt att få vara med och jag orkade :-)


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Hejja Ryan <3 Grattis till att vara en så fin liten tax :)

Ooo jag tror jag döör :D så gulligt, har inte förstått att Du går med Bella i en vagn, sötaste Bella <3

kram

Svar: Båda taxarna är så otroligt fina och så underbara i humöret 😊
Det var första gången Bella åkte i vagn, har ju burit henne om vi varit och tittat på utställningar men eftersom vi snart får en valp som inte ska gå lika långa promenader som Bella på ett tag köpte vi en vagn som nog kommer att komma till nytta i folksamlingar i alla fall 😉 kram
Nilla

2 Hanna:

Detta var första året på typ tio år som jag inte var med på MyDog. Det har tidigare varit årets höjdpunkt, men i år kunde jag verkligen inte kämpa mig dit. Jag var där en stund förra året, med öronproppar, solglasögon och fullproppad av värktabletter så min stackars rygg kunde sitta ner i rullstolen. Men det var bara jobbigt. Och i år är jag ännu sämre, så jag försökte inte ens.
Det är en sorg. Jag som är en sån inbiten hundälskare. :(
Roligt att det gick så bra för Ryan! Hur gick det för Killer?
Trisse ställdes ut en gång på MyDog, det var kul och gick bra.
Kram

Svar: Det är verkligen jobbigt att vara på My Dog om man är känslig för ljud och intryck. Vi hade turen att tävla på andra våningen där det var lugnare.
Killer blev två med excellent båda dagarna och Ryan blev två båda dagarna med ett HP på fedagen. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen