Mina ord Ă€r borttappade 😜

I morse fick vi en leverans av en ny torktumlare vi bestÀllt. Jag skulle skriva till maken att den kommit och att Bella var sÄ duktig som inte sÄ mycket som rörde en fena nÀr mannen drog en pallyftare pÄ den dÀr grejen de fÀller ut pÄ lastbilen men mina ord var som bortblÄsta.

Vad tusan heter en sĂ„dan dĂ€r grej man lyfter tunga grejer med, typ saker som stĂ„r pĂ„ en platta byggd av trĂ€bitar? 

Maken (och resten av familjen) Ă€r nu för tiden experter pĂ„ MEiska 😉 sĂ„ han svarade pallyftare sĂ„ nu vet jag vad den dĂ€r grejen heter, för tillfĂ€llet i alla fall 😂

Bella har sedan vi fick henne ogillat höga ljud. Jag skulle vÀl inte direkt sÀga rÀdd men hon har hellre gÄtt ut ur köket Àn stannat kvar nÀr matte varit i farten.

Vi har trĂ€nat massvis pĂ„ att fĂ„ henne att vĂ€nja sig vid höga ljud vilket inte varit helt lĂ€tt dĂ„ jag Ă€r vĂ€ldigt ljudkĂ€nslig sjĂ€lv men hon var inte ett dugg rĂ€dd pĂ„ nyĂ„rsafton nĂ€r det smĂ€llde bara en liten bit frĂ„n vĂ„rt hus och som sagt inte idag heller sĂ„ trĂ€ningen har gjort nytta 😊

Och till er som tycker att jag anvÀnder Bella som docka och klÀr ut henne kan jag berÀtta att hon frös sÄ hon skakade nÀr vi var ute i skogen och grillade pÄ nyÄrsafton trots overall pÄ sig. Hon slutade inte skaka förrÀn lillmatte stoppade henne innanför jackan och dÄ var vi inte ens ute lÀnge.

Enligt Bellas uppfödare Àr Bellas mamma ocksÄ vÀldigt frusen. Det hade ju varit hundra gÄnger smidigare att slippa krÄngla med overaller och tÀcken vareviga gÄng man ska gÄ ut men hon ska ju inte behöva frysa.

SjĂ€lv sitter jag med tvĂ„ supertjocka tröjor pĂ„ och fryser Ă€ndĂ„ sĂ„ jag vet hur jobbigt det Ă€r att frysa 😜





Kommentarer:

1 ME alltidvila:

Klart inte Bella ska frysa! Min bror hade en Golden som brukade frysa och krypa nÀra kaminen ofta inomhus men han hade en sjukdom ocksÄ och fick medicin nÀr de upptÀckte det. Skönt att hon inte blev rÀdd pÄ nyÄrsafton. Tycker synd om alla stackars djur nÀr det smÀller...

Svar: Vad skönt att de upptĂ€ckte sjukdomen hos din brors hund. Jag tycker inte heller Bella ska behöva frysa nĂ€r det nu finns klĂ€der som underlĂ€ttar men fĂ„r oerhört mĂ„nga anonyma kommentarer om hur dĂ„lig matte jag Ă€r för att jag klĂ€r pĂ„ Bella innan vi gĂ„r ut 😜
Jag lider ocksĂ„ med alla djur (och mĂ€nniskor) nĂ€r det smĂ€ller. Vi var Ă€ndĂ„ hyfsat förskonade hĂ€r, var mycket vĂ€rre nĂ€r vi firade nyĂ„r i SĂ€len đŸ˜Č kram
Nilla

2 Lillemor:

Kram! ❀

Svar: Kram ❀
Nilla

3 Therese Åström:

Vad skönt att det gick bra med Bella pÄ nyÄrsafton. Det finns sÄ mÄnga djur som lider av smÀllarna och fyrverkerierna. Min Lova tar det ocksÄ rÀtt bra tack och lov. Tycker inte alls det Àr fel att klÀ pÄ sin hund sÄ att den inte fryser. Varför ska hon frysa i onödan?

Svar: Vad skönt att det gick bra för Lova ocksÄ. Det Àr sÄ otroligt synd om alla de djur och djurÀgare som har det jobbigt med smÀllarna. Jag fattar inte heller varför hon ska behöva frysa för att hon Àr hund. kram
Nilla

4 Ă„sa i Ă„sele:

Ord Àr ju faktiskt vÀldigt luriga ;-) ibland gömmer de sig Ä vÀgrar komma fram i helt skick sÄ trots allt blir det fel.

Jobbigt med fyrverkerier för mÄnga hundar och övriga djur, tack Ä lov sÄ bor vi dÀr vi bor Ä mina dogs Àr rÀtt obrydda.

Klart Bella ska slippa frysa, vem vill frysa i onödan? Faktiskt funderar jag pÄ nÄn form av tÀcke till Frost eftersom han Àr en fryslort Ä som sagt hur kul Àr det att frysa.

kram

Svar: Ja men visst Àr de luriga de dÀr orden. Ibland byter de ju till och med plats med varandra :-D

Skönt att man inte bor inne i stan för dÀr smÀller det nog mycket vÀrre.

Frost kanske uppskattar ett varmt och skönt tÀcke :-) kram
Nilla

5 Hanna:

Det Àr jobbigt nÀr orden bara försvinner. Mitt tal Àr vÀldigt trasigt. NÀstan tur att jag inte orkar prata sÄ mycket, sÄ slipper jag höra hur dÄlig hjÀrnan Àr pÄ att komma pÄ ord. Konstigt nog fungerar det vÀldigt mycket bÀttre att skriva. Det Àr skönt!
Kram

Svar: Jag hÄller med om att det fungerar mycket bÀttre att skriva. kram
Nilla

Kommentera hÀr:

Besökstoppen