Sjukt trött.

Senaste tiden, jag kommer inte ihåg om det är en, två eller tre veckor, så har jag varit sjukt trött.

Förutom att jag är oerhört matt och seg i kroppen så är jag som omättlig på sömn. Jag somnar nästan så fort jag sätter mig och jag brukar aldrig sova på dagen och är glad om jag lyckas få ihop fem timmars sömn på ett dygn. Förutom tröttheten är jag yr och vinglig.

Eftersom både dotter och svärson legat utslagna med feber och förkylning, maken varit förkyld medan sonen verkade få stopp på sitt med sin kuckelimuxmedicin så har jag tänkt att jag säkert har något virus i kroppen som inte bryter ut som på andra men jag blir mer och mer osäker.

Kan jag ha någon brist på någon vitamin eller mineral nu när jag äter vegetariskt eller är jag helt enkelt inne i ett skov?

Ger det inte med sig får jag väl ringa vårdcentralen och se om de kan ta något prov 😣

Jag vill inte, orkar inte förklara och försvara mig inför dömande läkare. 

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Jaa Du, inte lätt... kanske behöver Du nån form av kosttillskott, Du äter ju inte kött eller fisk...
Jag blev ju piggare efter det jag uteslöt gluten och socker, men Du äter ju inte gluten så det hjälper inte Dig.

Lite Choklad Hjälper Faktiskt :D
L C H F

Krya på Dig <3

kram

Svar: Det kanske är chokladabstinens jag lider av 😉 Kram
Nilla

2 Bea:

Just b12 är extra viktigt när man äter vegetariskt. Om man äter ägg och mjölkprodukter ska man väl få i sig via det, men det kan ju hända att du har svårare att ta upp det och behöver extra tillskott (fast du tar väl redan det?)

Svar: Ägg äter jag men det är dåligt med mjölkprodukter. Har tyvärr slarvat med att ta mina b12 sprutor (det där minnet 😜) men ska försöka skärpa mig 😉
Nilla

3 Bea:

Järn kan också vara bra att ha lite koll på :)

Svar: Järntabletter äter jag men känner mig faktiskt piggare efter att ha kört lite intensivt med b12-sprutor, c-vitamin med spirulina och berocca 😊 Tack för din omtanke ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen