Snabbmat?

Igår var maken, Bella och jag och tittade när sonen tävlade i Skara. Det är så roligt att se Bellas reaktion när vi kommer till en friidrottsarena. 


Hon blir överlycklig och kan inte bärga sig förrän hon får leta rätt på lillhusse och överösa honom med pussar ❤

Det är ju väldigt bra social träning för henne att vara där det är mycket folk och ljud förutom att vi självklart vill se sonen tävla.

På de flesta tävlingar har de numera elektroniska startpistoler som knappt någon mer än de tävlande hör men på tävlingen igår användes gamla hederliga startpistoler som smäller högt vilket inte helt uppskattades av Bella men efter några timmar så gick det bättre. 

Efter tävlingen tänkte vi käka någon snabbmat tillsammans med sonen och hittade inget annat än McDonalds i närheten vilket det fick bli även om jag vet att de inte har någon vegetarisk meny.

Jag och Bella väntade på uteserveringen medan grabbarna gick in för att köpa mat. Maken försökte köpa en kycklingsallad utan kyckling men det gick inte, trots att de inte hade några sallader färdiga.

De kan ju göra hamburgare utan exempelvis lök om man ber om det men tydligen inte göra en sallad utan att lägga ner kycklingen så det blev pommes frites och en dricka för mig 😠

Det var ju inte som att maken bad dem att uppfinna en ny meny till mig men men, jag fick i alla fall något som fyllde tomrummet i magen 😜



Kommentarer:

1 Hanna:

Men va? Så dåligt! Det är ju trots allt väldigt många nu för tiden som är vegetarianer, veganer och allt vad det heter. Har de inte hört talas om kundservice heller verkar det som...! Tur du fick lite mat i magen iaf! Hur gick det för L på tävlingarna? Kram

Svar: Ja, väldigt konstigt. Han gick till B-final och var väl inte jättenöjd 😛 kram
Nilla

2 Johan Tennbäck, McDonald's Sverige:

Hej Nilla! Jag vill bara tipsa dig om att vi visst har en vegetarisk meny. Faktum är att vi haft en vegetarisk burgare på menyn sen början av 90-talet.

Just nu kan man välja mellan McBean, Veggie McWrap och vår kampanjburgare El Vego.

De är jättegoda alla tre om jag får säga det själv. :)

Vänliga hälsningar
Johan Tennbäck, McDonald's Sverige

Svar: Det var ju väldigt konstigt att personalen sade att det inte fanns något vegetariskt då. Kan det vara så att det inte gick att få dem gluten fria?
Nilla

3 åsa i åsele:

Det var rent av dåligt av dem att inte kunna fixa en sallad utan kyckling, helt galet, skillnaden vore ju ifall salladen var färdigpaketerad men då de ändå ska montera... nä huvva så dumt.

kram

Svar: Ja väldigt korkat. Hade den varit färdig hade det ju varit en annan femma. Kram
Nilla

4 Bea:

McDonalds har inga alternativ som är både vegetariska och glutenfria så vitt jag vet, då är MAX bättre.

Svar: Tack, det är ju bra att veta. Tyvärr har vi ingen Max i närheten.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen