Jag tror jag går och lägger mig igen :-p

Jag gick ut med Bella i trädgården som vanligt i morse och helt plötsligt så ser jag hur och ligger och gnider in i pälsen i något. Min erfarenhet säger mig något dött eller avföring så jag springer fram till henne men det är för sent. Hela halsen och nacken är full med fågelbajs 😣


Jag går in för att hämta lite papper att torka bort det värsta med och när jag kommer ut igen så sitter Bella och äter något. Nej, spykråkan behöver inte precis mumsa spännande grejer ute. 

Det visade sig vara rådjursbajs som jag nu gått kratta upp. Det är så lugnt och mysigt på landet 😂

Det var ju inte mycket att be för utan Bella åkte in i duschen före frukost. Så ofta som hon rullar i äckliga saker är det tur att hon gillar både dusch och fön.

Och självklart har jag världens mensvärk idag. Jättebra tajming för tålamodet blir så fantastiskt långt. Och inte hjälpte det att jag trodde att jag tog värktabletten i morse men såg att den låg fint kvar på bordet när det var dags för lunch.

Efter lunch får jag ett paket. Det är fodret jag mycket nogrannt beställde i helgen. När jag packar upp det så är det en annan bild på än det brukar. Först tänkte jag att de säkert bytt bild eftersom fodret hette exakt samma som det jag hade men jag läste ändå igenom innehållsförteckningen och det här fodret innehåller vete, något som Bella är känslig mot.

Jag gick in på hemsidan där jag beställt övertygad om att jag klantat till det men den varianten jag fick finns inte ens på hemsidan.

Jag ringer till företaget jag beställt ifrån och måste mejla ett foto på fodret så att de kan utreda vem som gjort fel trots att de utlovar 30 dagars öppet köp med fri frakt på hemsidan.

Jag vet faktiskt inte om jag ska våga mig på att laga mat eller duscha idag. Jag kanske eldar ner huset eller drunknar i duschen 😂

Det känns som om morgondagen bara kan bli bättre. Det där med att träna upp tålamodet när man har PMS är annars en utmaning som heter duga 😉

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Förlåt men tack för kvällens skratt :D

Svar: Ha ha, kul att kunna glädja dig. Kram
Nilla

2 Hanna:

Varför måste hundar alltid dra sig till äckliga saker?! Alltid är det något bajs eller kräk eller vad som helst äckligt som ska ätas, slickas på och rullas i. Usch...
När jag läste detta känner jag att det nog är tur att jag ligger i sängen dygnet runt för där kan inte så mycket gå fel som man sen måste reda ut trots att orken tryter.
Hoppas det löste sig med dusch och foder och att du inte tog ut dig allt för mycket innan dagen var slut!
Kram 💙

Svar: Ja du varför ska hundar alltid dras till äckliga saker? 😜
Fodret är tillbakaskickat så det problemet är ur världen i alla fall. Kram
Nilla

3 Ina:

Oj oj, jag både skrattade och led med dig när jag läste. Havanna rullar sig också och ibland kan nästan det värsta vara när man inte ser vad hon valt att rulla sig i..nä, det är värre när man ser förresten... Hoppas du mår bättre nu?
Jag har nytt blogg förresten, om du har lust. Kram

Svar: Det är klart att jag har lust att kolla din nya blogg. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen