Kreativt skapande.

Jag ogillar att bara slänga saker om de nu inte är trasiga. Gamla kläder som fortfarande är fina brukar jag lägga i klädinsamlingar men kläder med fläckar eller små hål brukar hamna i trashögen.


Så hade jag nu en gammal dunjacka med trasig dragkedja som jag ville skulle komma till nytta så jag tänkte att jag syr en varm dyna till Bella som man kan ha med på utflykter där underlaget är kallt då hon ju är en liten frusenkråka.

Det jag inte tänkte på innan var att när man klipper i en dunfylld jacka är att dunen flyger all världens kos och inte gick de att sopa eller dammsuga upp heller. De var som två magneter som stöter bort varandra 😂

Men inte ger jag mig så lätt inte. Efter ett antal svordomar så blev det en dyna som jag fodrat lite extra med mjukt fleecetyg. 

Både Bella och Killer verkar tycka att dynan fick godkänt 😉

Dynan gjorde jag i förra veckan och idag var dottern här. Först åkte vi och åt lunch medan hundarna fick lite stads träning. De var så himla duktiga, satt på varsin stol och sade inte så mycket som ett litet pip trots att folk sprang förbi, barn och tanter ville hälsa och det luktade massor av mat. När hundarna drack vatten ur varsitt glas var det nästan så att det gick ett gemensamt naw genom restaurangen 😁

När vi kom hem så snickrade dottern och jag en godisleksak utav gammalt material här hemma till hundarna.

Taxen kom ganska snart på hur han skulle göra för att få ut godis medan Bella blev förbannad och skällde på godisleksaken 😁



Kommentarer:

1 N:

Molly har en liknande, som inte är ett hemmabygga, fast med "pinnar" nertill så den blir ett steg till innan en får tag på godiset. Fast den är lite för lätt för henne... Du fåår skicka upp bella på kurs till henne ;)

Svar: Ha ha, Bella får vara på träningsläger med Molly.
Nilla

2 åsa i åsele:

Jättefina bilder. Kul att Du är så kreativ å händig :)
Att Du dessutom kan förverkliga Dina idéer är ett stort plus.
kram

Svar: Tack, det är ju oftast rätt enkla grejer jag fixar men det är roligare att skapa själv än att köpa :-) kram
Nilla

3 ME alltidvila:

Vad kreativ och påhittig du är! :-)

Svar: Tack 😊
Nilla

4 Hanna:

Så duktig du är! Både vad gäller idéer och kreativiteten och det praktiska utförandet! Imponerande :)
Kram

Svar: Tack men nu ska vi inte överdriva. Så avancerade prylar är det inte 😉 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen