Hur orkar man hata så mycket?

I stort sett varje dag möts jag av hatfulla kommentarer. Är det inte i min egen blogg så är det på andra sidor man läser.


Själv har jag slutar publicera dumma kommentarer vilket verkar trigga någon/några ännu mer.

Det är egentligen rätt löjliga kommentarer jag får som att jag förlorat min rätt att blogga om ME när jag är mycket bättre och att jag tror att min hund är en docka när jag klär på henne osv.

Fast de uttrycker sig kanske inte riktigt så milt. När det gäller bloggandet så kan jag tycka att det är bra att folk får reda på att ME finns i många olika grader och varianter och att man faktiskt kan bli bättre. 

När det gäller Bella vet jag knappt vad jag ska skriva. Är det bättre att hon fryser ute än att jag tar på regnoverall eller någon tröja?

Hatet smyger sig in allt mer på nätet tycker jag. Läser man kommentarer på olika tidningsartiklar blir man mörkrädd. 

Alla kan inte tycka likadant hela tiden. Jag gillar inte allt jag läser men jag scrollar vidare utan att lämna något elakt avtryck.

Jag förstår inte att folk orkar hetsa upp sig och hata så mycket. Och sedan dessutom anse att de har rätt att kränka folk för att ge utlopp för sin frustration .

Jag personligen tycker det är mycket trevligare att skriva snälla saker och nej, jag kommer inte att börja publicera korkade kommentarer igen. 

Låt kärleken vinna och gräv ner stridsyxan. Det finns redan tillräckligt med hat i världen.


Kommentarer:

1 ME alltidvila:

Håller med dig! Bella kan inte ha en bättre matte än du... Kramar <3

Svar: Tack, vad du är gullig. Kram ❤
Nilla

2 åsa i åsele:

Tror att en förklaring är att allt fler mår dåligt å behöver utlopp för sitt dåliga humör å då är det lätt att vara anonym å sprida galla, vara elak på nätet.
Ingen direkt ursäkt.
Det är ju inte direkt så att jag skriver hatkommentarer nu då jag mår sämre ;-)
Men vissa människor mår tydligen bättre då de får "sparka på den som redan ligger".
Kanske ? känns det bättre om jag skriver hur dum nån är, hur fel nån har... då är ju jag så mycket bättre själv, eller?
Nä jag håller med Dig Nilla å säger till dem som känner sig träffade Har Du inget snällt att säga så håll käft!
kram

Svar: Du är för härlig 😊 kram
Nilla

3 Camilla:

Ja, det är trist om du får olika elaka kommentarer etc.

Däremot, tycker jag inte om i samhället, när många människor beklagar sig över hat/näthatet etc. Jag kan tycka att det blir löjligt. Det är vad folk gör, som är det väsentliga.

Det är som när politiker med höga poster, sedan sitter och beklagar sig i intervjuprogram på tv. Som någon fd. arbetsmarknadsminister eller något, sitter och beklagar sig över, att -det var ju jobbigt, när det stod demonstranter utanför.
Jamen, herre g-d, det ingår i ditt offentliga jobb, att kunna ta kritik! Om du inte kan det, då tycker jag inte att du skulle ta det där högavlönade politikerjobbet tex. Det blir ju patetiskt!

Det kan bli ett sätt för makten, -att förringa kritik -jamen, det är bara de där som hatar; när det är befogad kritik som kommer från pålästa människor till makten. Det är ju bra, att människor hänger med, är pålästa, och säger i från mot orättvisor!

Svar: Självklart ska folk få uttrycka sina åsikter på olika sätt men jag tycker att det är stor skillnad på att Protestera mot politikers beslut eller argumentera för sin åsikt mot att bara skriva kommentarer som att du är så jäkla ful, gå och knu*** en gris, du är bara fejk osv.Och jag anser att det ökade näthatet är ett stort problem för det gör att många inte vågar uttrycka sin åsikt.
Nilla

4 Hanna:

Visst blir man mörkrädd! Jag får anonyma dumma kommentarer varje dag, men publicerar inte jag heller. Tror det är bra att inte göra det. Fortsätt skriv. Jag tycker om att läsa och jag hoppas att du inte tar åt dig av allt det elaka personer skriver till dig. De är dem det är fel på. Inte dig. Du är toppen precis du är och du är tveklöst den bästa matte lilla Bella kan ha <3
Kram

Svar: Tack, vad du är söt. Nej, jag tar oftast inte åt mig utan blir mest frustrerad över att folk vill sprida sin ilska och hat överallt. Vad tråkigt att du också får dumma kommentarer, du har väl tillräckligt som det är ändå. Kram
Nilla

5 Fina Stina:

Åh, vad jag håller med.

Nej, man behöver inte hålla med om allt man läser. Men som du skriver, scrolla förbi då!!!

Hat föder hat.

Kärlek föder kärlek.

Tänker ofta på ett citat som jag inte orkar googla fram nu, så det blir nog inte ordagrant, men typ:

"Varje människa du möter kämpar med något jobbigt som du inte ser.
Var snäll. Alltid."

💜💜💜💜💜

Svar: Det var ett fint citat <3 <3
Nilla

6 Annica:

Håller med dig

Jag läser gärna din blogg
kram kram <3

Svar: Tack ❤ kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen