Hur kan jag glömma?

Igår kom maken hem med en sådan där fruktdricka/smoothie som han fått som reklam någonstans. Han vet ju att jag gillar sådant så han tänkte på mig.


Så idag när jag varit ute på promenad med Bella och Killer, jag är hundvakt medan dottern, svärsonen och maken är funktionärer på en brottningstävling, så tänkte jag att den där fruktdrickan skulle ge mig lite energi igen.

Så jag hällde glatt i mig den och efter en liten stund började det klia över hela kroppen och pirra i läpparna så jag läste på flaskan. Apelsin, morot och ingefära. Ja men det kanske hade varit smart att läsa först, allrahelst när man är allergisk mot massa saker som citrus 😜

Det är ju en himla tur att jag inte är superduperallergisk när jag glömmer att ha koll.

Natten till idag sov jag inte mycket eftersom jag glömde att jag inte ska dricka cola med koffein i på kvällen och inatt finns det risk för att jag kommer att klia mig istället för att sova 😉


Kommentarer:

1 Pisan/LitenUggla:

Nämen! Ja, det hade kunnat varit jag - gör först och tänker sen.... Håller tummarna för att det går ur kroppen innan du skall sova. Kram! ♥

Svar: Skönt en inte är ensam om att glömma tänka 😉 kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Hjärnbrist ;-)

Tur det gick bra, just när det gäller mat måste Du vara försiktig.

kram

Svar: Kan man få en ny hjärna tro ;-) Det var ju inte precis min plan att slarva med allergin :-p kram
Nilla

3 ME alltidvila:

Jösses... Jag har så mycket matintoleranser att jag måste läsa på allt hela tiden. Även om jag ätit av det innan för de kan ändra recepten liksom. Hoppas det inte blev värre sedan?! Jag provade ett nytt bröd jag ätit förr (Lingongrova) och det killade i halsen men vet inte av vad så fick återgå till de tråkiga knäckebröden... Jag hatar allergier! Kramar <3

Svar: Jag brukar också läsa på allt men var nog för trött efter promenaden 😉
Jag minns när barnen åt ett bröd de älskade när de var små och båda helt plötsligt fick ont i magen utan att vi förstod varför, då hade man ändrat recept så brödet innehöll mjölk och de är laktosintoleranta så visst är det viktigt att fortsätta läsa. Kram
Nilla

4 Hanna:

Vilken tur då att du inte är superallergisk mot citrus. Det kunde ju gått illa! :/
Kram

Svar: Förhoppningsvis hade jag haft bättre koll då 😉 kram
Nilla

5 Annica:

Men usch då din stackare :(
Ja det blir ju en hel del tokerier för oss ;)
Tur att det inte värre så du behövt åka in till akuten

Svar: Nej så synd var det inte om mig 😉 det blir i alla fall inte långtråkigt 😊
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen