Bråkiga händer

Ett tag nu har mina händer bråkat mer än vanligt. De är svullna, dålig känsel och värker en del och motoriken är allt annat än bra men peppar, peppar så tappar jag sällan saker som går sönder däremot är Bella väldigt van vid plötsliga ljud av bestick som faller i golvet 😜


I helgen förstod jag för första gången att jag ser väldigt klumpig och instabil ut när jag använder mina händer eftersom maken såg ut som ett spöke varje gång jag försökte mig på att använda knivar eller hälla ur tillbringare 😉

Han blir lite trött på mig när jag inte ber honom om hjälp istället för att feppla själv men jag tänker ju inte så. Jag klarar ju att använda knivar alldeles själv när han är på jobbet utan att skära fingrarna av mig. Än i alla fall 😜

Vi var hemma hos sonen i söndags och hade köpt med lite fika och jag försöker göra inbrott i den ena påsen när maken tar den ifrån mig och tycker att någon med fungerande händer kan öppna den istället, då sträcker jag mig automatiskt till den andra påsen men någon av grabbarna ( kommer inte ihåg vem) kastade sig över den före mig 😂

Jag lovar att jag inte gör det på trots, jag vet faktiskt inte riktigt varför men lite komiskt blir det.

Om ni vill prova hur det känns att ha händer som inte fungerar som de ska kan ni ta på er några tjocka skidhandskar och försöka göra något finmotoriskt. Skakningarna får ni väl försöka inbilla er eller så tränar ni armarna så hårt att ni har så mycket mjölksyra att armarna skakar 😁

Det händer faktiskt att jag blir frustrerad när händerna strular, allrahelst som jag inte vet varför eller vad jag gör för något som gör att händerna helt plötsligt blir ännu klumpigare men oftast skrattar jag åt allt som händer.

Det blir faktiskt lite komiskt när maken blir kritvit i ansiktet när jag försöker skala och dela ett äpple. Vet dock inte om han håller med 😜

Kommentarer:

1 blommaiasfalt.blogg.se:

😂Lite spänning i vardagen är alldrig fel😅du får bara se till att alltid ha gott om förband hemma fall i fall😬

Svar: Ha ha, spänning är bra. Vem vill ha ett enformigt och tråkigt liv 😉
Nilla

2 ME alltidvila:

<3 <3 <3

Svar: ❤❤❤
Nilla

3 åsa i åsele:

Händer som bråkar ja... kan det bero på årstiden?

Jag kan förstå Din make att han blir orolig när Du handskas med vassa knivar, han är ju rädd om Dig.

Kram

Svar: Det är mycket möjligt att det beror på årstiden. Har aldrig riktigt sett någon tydlig trigger som med många andra symptom. Det är klart att han är rädd om mig 😊 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen