Vissa,dagar borde man låsas in.

I morse började vi dagen med att släppa ut Bella på tomten som vanligt. Medan jag väntar på att hon ska hitta rätt ställe att slå ner rumpan på så öppnar sig himlen och vi blir helt dränkta.


Vi går in, Bella får sin frukost och slukar den i ett nafs. Jag lyfter upp hennes skål på diskbänken samtidigt som jag förbereder min gröt. Det höll på att bli min morgongröt i en odiskad hundskål 😯

Sedan bestämmer jag mig för att gå ut i skogen med Bella. Inte följa några ridstigar utan på riktigt i skogen. Katastrof!

Först trillar jag i en jättegeggamojjahög. Tur jag hade både gummistövlar och överdragsbyxor, sedan går jag helt vilse. Jag fick lite lätt panik. Dessutom hade jag en tid att passa.

Bestämmer mig för att försöka gå tillbaka exakt samma väg som jag gått i skogen men gick ännu mer galet. Desperat ber jag Bella att visa vägen hem.

Hon tar med mig upp på en kulle och där ser jag hustak. Min älskade och kloka lilla Bella räddade matte.

Med andan i halsen och surt bannande mig själv är jag nu iväg på nästa äventyr som jag hoppas avslutar dagen bättre än den började. Ni får veta sedan 😉

Uppdatering: det blev såklart inget av mitt äventyr. Den killen som var i allra högsta grad involverad fick liksom hela livet i ryggen. Sådär som livet kan slå till med hull och hår.

Vi gör ett nytt försök på måndag och till dess ska jag gömma mig under täcket 😛

Ha en skön helg 💖

Kommentarer:

1 Liten Uggla/Pisan:

Ha ha! :-D Ja, vissa dagar borde man låsas in :-) Och inte gå ur sängen....
Önskar dig en fin helg! Kram! ♥

Svar: Tack detsamma. Kram 💖
Nilla

2 åsa i åsele:

Läste först att vissa dagar borde låsas in å funderade på vad vissa dagar egentligen hade gjort ;-)

Tur Du hade Bella med Dig <3

Var rädd om Dig, kram

Svar: Dagen lade fälleben :-p kram
Nilla

3 Hanna:

Det är som jag brukar säga: det är inte lätt när det är svårt!
Kram och trevlig helg ❤️

Svar: Tack detsamma. Kram 💖
Nilla

4 ME alltidvila:

Vissa dagar går nästan allt fel... <3

Svar: Eller hur 💖
Nilla

5 N:

Tur du hade Bella med o tur du landade i en lerpöl, gissar att det var mjukare än i en stenhög ;)

Svar: Ha ha, att jag inte tänkte på det när jag satt fast i geggan och Bella blängde på mig.
Nilla

6 Lisbeth:

Vissa dagar??
Här känns det som jag skulle passa bäst att antingen ligga fastspänd i sängen eller också madrassera hela kroppen.. ;)
Men det HADE varit roligt att stått bakom ett träd och smygkika.. :D

Kramen

Svar: Ha ha, det hade det va? Bubbelplast runt kroppen kanske kan fungera 😉 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen