Uppringd av skatteverket

Igår ringde telefonen och det visade sig vara en handläggare på skatteveret som ringde angående min f-skatt. Jag tror banne mig jag har fått någon typ av myndighetsfobi efter alla turer med försäkringskassan för jag blev helt kallsvettig och pulsen ökade men det visade sig att jag blev nervös helt i onödan.
 
Kvinnan som ringde ville bara kolla med mig så att jag hade fått okej från Försäkringskassan att arbeta några timmar så att jag inte skulle hamna i trubbel och så ville hon se så att jag hade koll på momsreglerna där jag inte behöver momsregistrera mig om jag har en omsättning under 30 000 kr på ett år.
 
Nu är det ju ingen risk att jag kommer upp i några sådan belopp, än är väl bäst att tillägga ;-) 
 
Kvinnan avslutade samtalet med att önska mig lycka till med mitt företag och mitt tillfrisknande. Eftersom jag arbetat med ekonomi tidigare så har jag ju haft en del kontakt med skatteverket i företagsfrågor förut men jag blev ändå glatt överraskad.
 
Idag har jag försökt att komma igång med en ny bredbandsoperatör men det visar sig att lösenordet som står på routern inte fungerar. Jag har redan pratat med supporten en gång och jag påtalade att det kanske beror på att jag fått en annan persons router då jag har den personens personnummer i kartongen men det kunde faktiskt inte ens hända enligt personen jag pratade med.
 
Likväl så har jag en annan persons personnummer skrivet på manualen och jag lyckas inte logga in på routern. Jag har ju gjort sådant här förut och det brukar inte vara särskilt svårt men det förutsätter att lösenorden funkar. Just nu är jag på gränsen till att bryta ihop så tror inte att det är någon mening att ringa supporten en gång till.
 
När jag ringde i morse sade en automatisk röst i 40 minuter att det beräknades vara 15 minuters väntetid. Tyckte väl att det var ovanligt långa 15 minuter. 

Passar på att önska er en riktigt fin helg.

Kommentarer:

1 Therese Åström:

Hoppas det löser sig med bredbandet.

Svar: Tack, dottern kom hit och löste det. Hon kunde byta lösenord utan att ha det gamla 😊
Nilla

2 åsa i åsele:

Himla tur att Din dotter kunde lösa problemet.

Det regnar här hos mig idag, såg på insta att Du har typ samma lika väder ;-)

Hade tänkt skriva något men fick hjärnsläpp så jag återkommer när minnet är tillbaka ;-)

kram

Svar: Det är tur en har tekniska ungar ;-) Har pratat och chattat med supporten närmare tio gånger för att få igång alla tjänster men de har hittills inte kunnat hjälpa någonting. Jag ska aldrig mer byta operatör till bredband o h TV-tjänster om det ska vara sådant här krångel. Hoppas du sitter inne och myser med en bra bok i regnvädret. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen