Dåligt väder.

Igår var det avslutning på hundkursen vi gått. På ett sätt är det rätt skönt då jag egentligen inte orkar ha en sådan aktivitet inplanerad en gång i veckan men samtidigt har vi så kul där, Bella och jag. Och under 11/2 timme lyckas jag nästan glömma att jag inte fungerar som jag borde.


Tyvärr var det ett jäkla sketväder igår där det verkligen ösregnade hela tiden så det var bara att klä på sig och hund regnkläder.

Kan väl inte precis påstå att Bella uppskattade att gå i det blöta gräset eller söks efter doftkällan i ösregnet men jag försökte peppa henne så mycket jag bara orkade.

Det där vädret gör ju inte mig heller så himla pigg och motiverad. Läraren frågade faktiskt om jag hade värk så det syntes väl att jag inte var helt hundra.

Nu tycker jag inte att värken i kroppen var så hemsk värre var det med huvudvärken och influensakänslan men det är ju bara att gilla läget för det här vädret ska ju hålla i sig ett tag nu.

När vi satt och hade samling under tak så kröp Bella och gömde sig i ett hörn och satt och skakade. Enda gången jag sett henne skaka så är när de skjutit fyrverkerier i närheten men det gjorde de inte igår. Jo, hon skakade lika mycket när hon blev biten av en annan hund också 😰

Det var inga fyrverkerier igår men däremot äskade det. Bella har bara hört åska någon enstaka gång förut och inte reagerat så jag hoppas att det var en engångsgrej. Jag vill ju inte att hon ska vara rädd vår lilla skatt.

När vi kom hem ifrån kursen så kraschade vi båda två i soffan i flera timmar. Ingen av oss hade lust att gå ut mer eller ens röra oss.

Idag ska vi ta en riktig softardag. Det är vi värda efter sista tidens aktiviteter.

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

kram

Svar: Kram <3
Nilla

2 Anonym:

Så bara för att du inte iddes gå ut i regnet fick den stackars vovven inte gå ut på hela dagen? Det låter väldigt egoistiskt i mina öron.

Svar: Nu var det inte riktigt så illa som du får det att låta. Vi var ute och lekte i trädgården mellan skurarna och Bella fick allt gå promenad med husse på kvällen. Sedan tycker jag faktiskt att det är lika viktigt att vara lyhörd för när hunden behöver vila som att tillgodose så väl mentala som fysiska behov.
Nilla

3 ME alltidvila:

Ni är båda så värda en softar/mysdag <3

Svar: Tack <3
Nilla

4 Liten Uggla/Pisan:

Stackars lilla Bella, att hon blev så rädd. Önskar dig en fin helg, hoppas att regnet håller sig borta. Det kan regna på nätterna tycker jag :-) Kram! ♥

Svar: Ja, det var jättesynd om henne 💖 du får också ha en fin hel, helst regnfri ;-) kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen