Hundtränare?

Efter att jag lagt upp bilder på facebook och instagram när jag passade dotterns tax i fredags och tränade med Bella idag så fick jag självklart meddelande från en så kallad vän att jag faktiskt verkar jobba svart som hundtränare och borde skämmas.


Tillåt mig att gapskratta!!!! Visst passade jag den lilla taxen i stort sett hela dagen i fredags eftersom både dottern och svärsonen jobbade långpass men det är faktiskt lättare att ha två hundar som roar sig själva än en hund som förväntar sig att matte hittar på nya roliga övningar.

När hundarna vilar så vilar jag och resten av tiden busar de runt i trädgården och så gick vi en liten runda i skogen. Det gör jag ju även om jag och Bella är själva.

Idag tränade jag nog inte ens en minut med att klicka in kantarell som en positiv doft. Mer orkar inte Bella när det är en ny doft och man ska ju sluta när det är som roligast ;-)

Att då jämställa min insats med en hundtränare är en klar förolämpning mot dessa som är välutbildade inom sitt område, vilket inte jag är, och som dessutom lägger ner betydligt mer tid och energi än jag. Och för att jobba svart behöver man väl ta betalt på något vis?

Jag passar gladeligen mitt lilla "barnbarn" som ger så mycket glädje och skulle aldrig ta betalt av min familj och vem ska jag fakturera för att jag tränar min egen hund?

Man måste faktiskt få ha hobbys och försöka leva ett så normalt liv det går även om man råkar vara sjukpensionär. Man är inte allas egendom för att man inte kan jobba och för dig som tydligen missat så jobbar jag i min egen lagliga verksamhet några timmar i veckan där jag betalar skatt som alla andra.

Så nej, jag behöver inte din missunsamhet och syrliga kommentarer. Istället önskar jag att du ska må bra med dig själv och det liv du lever så att du slipper vara bitter och avundsjuk.

Kommentarer:

1 Lisbeth:

Den där personen är det nog mest synd om. Han eller hon verkar må väldigt dåligt, eller vara väldigt avundsjuk på något. Missnöjd med livet i vilket fall..
Eller också helt enkelt inte så intelligent.

Stor kram ♥

Svar: Ja man måste ha det rätt eländigt om man orkar bry sig så mycket om andra 😛 kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Galet, helt galet... att hen orkar irritera sig på Dig på detta viset.
Hen borde väl kunna roa sig med något annat?

Tycker Du är duktig.
Ja Bella med så klart <3

Frost är den av de fyra egna hundar jag haft hittills den mest bortskämda å minst uppfostrade.

kram

Svar: Tack <3 Tycker Frost verkar ha en skön inställning till livet :-) kram
Nilla

3 Lillemor:

Men alltså, vad i hela helvetet!? Vad är det för jävla människor? Luktar unket och äckligt av sådana människor. Blä! Hoppas du orkar borsta av dig skiten de sprider ❤️❤️

Svar: Jadå, jag borstar av mig skiten och fortsätter med mitt liv som jag faktiskt trivs rätt bra med 💖
Nilla

4 Julia:

Hej! Hittade din blogg när jag letade efter info om ME och om hur det är att leva med sjukdomen då jag själv anar att det är det jag lider jag. Finns det möjlighet att skicka mail till dig för vidare frågor? Vore jättetacksam! Mvh/Julia

Svar: Hej, du kan skicka frågor till [email protected] så försöker jag svara så gott jag kan 💖
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen