Försöker stilla min hjärna

Idag var det inget kul att stiga upp alls. Träningsvärk i hela kroppen och så känns det som om hela jag har punka...typ :-P men jag får ju skylla mig själv. Får väl glädjas över att huset luktar gott i alla fall.
 
Det konstiga är att hjärnan ändå försöker komma med förslag på saker jag borde göra som att koka saft på rabarberna innan de blir dåliga. Hur mycket jag än försöker vifta bort tanken så kommer den tillbaka som en envis mygga och jag har inte ens orkat ta mig till frysen för att ta fram middagsmat men skulle inte förvåna mig om det står rabarbersaft på bordet när maken kommer hem. Kanske ingen midda men rabarbersaft ;-)
 
Jag försöker meditera för att få min hjärna att komma ner på normal nivå igen men hela tiden så dras tankarna till annat som rabarbersaft. Jag brukar ju kunna meditera upp till 45 minuter utan problem men idag så känns till och med 1 minut för länge.
 
Jag mediterar och så dyker saften upp, jag försöker putta bort tanken på att koka saft och meditera igen och så hör jag brevbäraren, jag måste springa ut och hämta posten.
Fokus Nilla nu mediterar vi....SAFT!!!!!
Fokus Nilla...Saft, saft, hallonsaft är den bäst saft vi nånsin haft (musik från smurfarna).
Fokus Nilla, men jag får inte glömma att ta fram middagsmat och på vägen till frysen i garaget så kan jag plocka lite rabarber.
Fokus Nilla för bövelen!
Saft, saft, hallonsaft fast det är visst rabarber jag ska göra saft av.
Fokus Nilla, hur svårt kan det vara?
Saft, saft, glöm inte posten, saft, saft, och middagsmaten, saft, saft, jag borde nog klippa Bellas klor.
Fokus,  glöm alla tankar, fokusera på musiken i lurarna.
Saft, saft, hallonpost med middagsklor.
Nej, nu ger jag upp. 
 
Det får bli en promenad i skogen med Bella så jag blir för trött för att koka saft, hoppas jag. Hör ni någon som går och sjunger på smurfarnas visa om hallonsaft så är det bara jag :-P
 
https://www.youtube.com/watch?v=ccCxo4swk_Q
 
 

Kommentarer:

1 Hanna:

Jaha tack för den...! Nu ligger jag här och nynnar på hallonsaft-låten! Hehe! Kommer skylla på dig om någon hör och frågar om jag fått fnatt! Bara så du vet ;) kram på dig din lilla smurf <3

Svar: Ha ha, vad trevligt att jag kunde dela med mig. Kram
Nilla

2 LitenUggla/Pisan:

Ha ha! :-D Sådär gör min hjärna alltid när jag försöker fokusera på nåt.... Har försökt meditera, flera gånger, men det bara inte går, jag kan bara inte hålla fokus.
Önskar dig en fin tisdag! Kramisar! ♥♥♥

Svar: Vad skönt att det finns fler som jag 😉 du får också ha en fin tisdag. Kram 💖
Nilla

3 Anonym:

Jag kan bli lite speddad i hjärnan efter B vitamin injektionen, kan det vara det? kram Johanna

Svar: Det skulle det ha kunnat vara om jag kommit ihåg att ta injektionerna någon gång de senaste veckorna 😉 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen