Busy busy, doing nothing at all.

Den här helgen har jag lekt mer frisk än på länge. I lördags var vi med och gick en arrangerad hundpromenad där vi säkert var någonstans mellan 50 och 60 hundar. Det finns säkert lika många anledningar till att gå promenaden som deltagande hundar men vi går för att Bella ska få social träning. Här ute i skogen möter vi ju oftast samma grannar och samma hundar ;-)


Promenaden blev flera kilometer och i ett betydligt högre tempo än jag vanligtvis går i men det gick förvånansvärt bra. Var dock första gången på evigheter jag blivit svettig.

Varken jag och Bella var särskilt pigga när vi kom hem kan man väl säga. Efter lite lunch, kaffe och tittande på skidor på TV så började maken städa huset och självklart ville jag också delta i stadgandet. Jag brukar försöka städa något litet medan maken tar resten :-o

Men i lördags satte maken stopp. Han brukar aldrig höja rösten åt mig men nu lät han ganska barsk och frågade hur tusan jag trodde att jag skulle må om jag städade också.

Något slokörad gick jag och lade mig i soffan istället men det var nog tur att han satte stopp allra helst som att vi igår både skulle åka och handla och fika hos sonen.

Vi köper helst vårt kött på citygross som vi tycker har mycket bättre kött än de andra stora kedjorna.

Vi har ingen citygross nära oss men det finns en rätt nära sonen så då kunde vi ju få passa på att umgås lite med honom också.

Det var väldigt lugnt i butiken och lugnt och mysigt hos sonen. Men det bryr sig ju inte ME-kroppar om. Lämnar man hemmet och får nya intryck så blir kroppen överbelastad oavsett hur trevligt man har :-p

Nu har jag ju turen att jag orkar trotsa kroppen lite då och då för att hålla min mentala status på en trivsam nivå vilket tyvärr inte alla med ME har.

Så idag är jag rätt mörbultad fysiskt men harmonisk mentalt eftersom jag fått fylla på med må bra hormoner.

Däremot börjar jag bli lite irriterad på min hjärna som idag tydligen bestämt sig för att ha låten busy busy doing nothing at all på repeat. Jag tycker ju inte ens om låten 😛

Kommentarer:

1 Msrgareth:

Ha ha 👍

Svar: 😁
Nilla

2 ME alltidvila:

Lät som en rolig helt trots allt och nu fick jag med den låten i huvudet ;-) blev smittad på håll hahaha

Svar: Ha ha, vad trevligt att jag kunde dela med mig.
Nilla

3 åsa i åsele:

Tänk så lätt en låt fastnar,
jag har Samir & Viktors låt - Bada nakna på Sergels torg går på repris i min hjärna ;-)

kram


Svar: Ja jösses 😃 kram
Nilla

4 Lillemor:

Och där fylldes jukeboxen i huvudet på med två låtar till 🙈😱. Bada nakna och Busy doing nothing är ju bättre än reklamlåtar åtminstone 😂

Svar: Ha ha, trevligt med lite nya låtar i jukeboxen.
Nilla

5 Hanna:

Åh så underbart det låter med en sån stor hundpromenad. Eller stor, massor med hundar menar jag! Förstår att både du och Bella var trötta sen. Vila dig nu! Och försök stänga av den låten, den är ju skitdålig! ;) kram

Svar: Ha ha, ja den låten är urusel men det är visst alltid kassa låtar som fastnar.
Det var häftigt med så mycket hundar även om Bella nog mest tyckte det var läskigt. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen