Det man inte har i huvudet

Igår slog jag in några julklappar. Det blir inga snören på paketen i år för mina fingrar vägrar samarbeta. Jag är mest tacksam att jag inte lyckats fastna i paketen eller tejprullen. Tänk er Papphammar när han försöker stå på ett par rullskridskor och lägg till paketinslagning 😜


När jag slagit in paketen lägger jag dem i en IKEAkasse, alla tomtar använder väl IKEAkasse nu för tiden 😊? Sedan lägger jag ner en kasse i kassen för att kunna bära upp några tomtar när jag ändå går ner till källaren med julklapparna.

Efter att ha pölsat genom snön för att ta mig ner till källaren låser jag upp, går in och ska ställa ner....tejprullen????

Men för i h******, bara att gå upp och hämta påsen som skulle med ner och lägga tejprullen på rätt ställe.

Jag ställer in påsen på andra försöket och inser att lådan med tomtar står längst in i hörnet, bakom tre cyklar och lite annat bröte. Just nu står inte maken högt i kurs 😂

Jag klättrar lika smidigt som en hundraåring men tar mig fram och lyckas gräva fram några tomtar men får ge upp innan jag fått fram alla jag vill ha. Jag får helt enkelt skicka ner han som gömde tomtarna längst in i grottan istället.

Jag kommer upp med tomtarna och börjar ställa ut dem och inser att detta är första året på mycket länge som jag överhuvudtaget orkat hämta någon tomte alls. 

Det är så lätt att glömma sina framsteg och man blir lätt fartblind och ja varför skulle inte sniglar kunna bli fartblinda? 😉

De pratade föresten om ME hos Malou på TV idag igen. Ett bra inslag som ni säkert kan se på play om ni vill.



Kommentarer:

1 Hanna:

Hjärntröttheten är inte så rolig alla gånger! Härligt att du orkade med tomtarna i år, inte illa och så skönt att kunna se sina framsteg jämfört med förra året. För mig är det precis tvärt om. Pappa påtalade förut något jag kunde göra året som är omöjligt för mig i år. :(
Kram

Svar: Usch så ledsamt Hanna, jag önskar att jag kunde dela med mig av min förbättring till dig. Kram
Nilla

2 åsa i åsele:

All förbättring är ju något som snabbt glöms,
däremot märker vi då vi inte längre kan.

Just hjärntrötthet är något som tydligen inte riktigt vill gå över även om jag faktiskt mår bättre.

kram

Svar: Så är det. Hjärntröttheten biter sig fast här också men jag tror att i alla fall jag förbrukar den energi som borde gå till hjärnan när jag är mer fysiskt aktiv. Kram
Nilla

3 Bea:

Du skulle nästan kunna skriva en om alla dina tankemissar, skulle vara rätt underhållande att läsa :P

Svar: Ha ha, det skulle vara det va 😉
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen