Utbildning.

I helgen var jag på healingutbildning. Vem kunde tro att jag skulle orka delta i något sådant för ett par år sedan.

Det är klart att det kändes i kroppen att jag suttit på en stol i många timmar men jag klarade det.


Och visst var jag mör och mosig igår men inte värre än att jag kunde ha en "vanlig" måndag.

Jag brukar ju oftast vara rätt mör på måndagar för att jag är mer aktiv på helgen och umgås mer.

Dessutom kom jag till massa insikter i helgen. Ni vet sådana där som gör lite ont att bli påmind om.

Men jag tror att jag behöver riva mina skyddande murar som jag byggt upp genom åren för att bygga en ny grund för mig att stå på.

En trygg och stabil grund där jag känner att jag duger precis som jag är, där inte prestationer är det som avgör om jag har något värde eller inte.

Det är dags att jag är snällare mot mig själv och inte har en helt egen bedömningsskala för mig. Jag kanske till och med ska börja tilltala mig själv som jag tilltalar andra. 

Jag fick en så stark lust att kickstarta mitt arbete med mig själv att jag till och med har beställt ett fastepaket.

Det blir lite symboliskt att rena mig själv med fastan samtidigt som jag ska bli snällare mot mig själv. Ut med det onda och in med det goda.

Nu försöker jag få min trötta hjärna att komma ihåg något från läxan. Med understrykningspennan i högsta hugg läser jag varje stycke högt för mig själv flera gånger. Det vore väl skam om det inte skulle fastna något nu 😉


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Så glad jag blir <3 kram

Svar: Tack. Kram <3
Nilla

2 annicaslivvidhavet.blogg.se:

Vad härligt att höra.
Mysig helg 😍
Det låter ju som en perfekt nystart för dig.
Jag orkar tyvärr inte fasta. Min kropp skulle nog inte orka med det nu.
Skriv gärna hur det går med fastan så kanske jag oxå ska testa.
Jag gjorde det förr.
Lycka till 😍



Svar: Ja det var nog en välbehövlig nystart. Jag lovar att berätta hur det går, jag har aldrig fastat så har ingen aning om vad som väntar mig 😉 tack och kram 😍
Nilla

3 Hanna:

Jag ör så obeskrivligt glad för din skull att du kan gå på kurs och lära dig om sånt du brinner för!
Fasta kan vara riskabelt om man har ME har jag läst men nu när du är bättre går der förhoppningsvis bra. Jag skulle dock inte våga det som kraschar av minsta lilla. Men en nystart låter skönt!
Var snäll mot dig själv, det förtjänar du, så fin och härlig som du är! Kram

Svar: Tack vad du är gullig. Jag är medveten om att det kan vara riskabelt med en fasta men jag avbryter om det blir för illa. Finns ju ingen anledning att plåga sig om det inte är nödvändigt. Kram
Nilla

4 Anja:

Redan när ni skaffade Bella blev jag orolig för att det skulle bli för mycket för dig, och så kan du sitta på en stol och ändå ha vanlig måndag?!?! Det är underbart att det verkar gå åt rätt håll för dig. Hoppas fastan funkar. Jag fastar 16:8 men äter jag LCHF blir jag megatrött, så vi är nog olika och inte allt funkar likadant på alla. Lycka till!

Svar: Det var fler än du som blev oroliga när vi skaffade Bella men som tur är så har det gått bra.
Lchf har min mage svårt för, och jag har ingen aning om hur det går att fasta men det är ju bara att avbryta om det blir för jobbigt. Tack <3
Nilla

5 Sara G:

Det är helt sanslöst, en del av grejerna vi kläcker ur oss åt oss själva. Det är ju inte som att vi skulle vara så taskiga mot nån annan.
Kyl att du kunde genomföra kursen, hur lång är den?
Kram!

Svar: Visst är vi sanslösa som tackar ner så på oss själva? Kursen är fördelad på tre helger men är hemmavid så jag behöver ingen övernattning. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen