Nej Nilla

schampot innehåller inte brain substance även om det inte skulle skada med ytterligare någon hjärncell eller två. Gärna någon med fungerande GPS om man får önska 😉


Min hjärna har en sagolik förmåga att göra sina egna tolkningar av ord och text. Det är inte helt ovanligt att jag får läsa samma mening flera gånger för att förstå vad textförfattaren skrivit. De är oftast inte lika ekivoka som min hjärna 😂

Sedan så "fastnar" min hjärna vid vissa ord som exempelvis barnmarknad. Varje gång jag ser en annons om barnmarknad så hinner jag bli upprörd till jag kommer på att det inte är barnen man säljer utan deras prylar.

Eller så har min hjärna sin egen logik och lösning på effektivitet. Som härom kvällen när maken skulle gå ut på kvällspromenad med Bella och jag tänker: ja men då kan jag ju passa på att klippa hennes klor medan han är ute med henne 😑

Nu föll ju det på det ganska omöjliga uppdraget att klippa klor som inte ens är hemma.

Innan jag blev sjuk kunde jag göra flera saker på en och samma gång, ni vet det där med effektivitet, och jag hade inga problem att läsa avancerade texter fast det var massa bakgrundsljud omkring mig.

Nu måste jag göra en sak färdig innan jag går på nästa för annars har jag massa påbörjade projekt som aldrig avslutas. Och jag kan knappt läsa enkla texter ens om det är knäpp tyst omkring mig.

Ibland saknar jag faktiskt min hjärna, den som har blivit tillfångatagen och bortförd, men oftast så är jag tacksam för det jag fortfarande kan göra.

Jag kan bjuda på många skratt på grund av eller kanske tack vare alla tokigheter jag gör och som kommer ut ur min mun. Det är faktiskt inte illa det. Vad är din talang?



Kommentarer:

1 Liten Uggla/Pisan:

Hi hi! :-D Känner igen mig i allt det du skriver, det hoppar ut allt möjligt konstigt ur munnen på mig också :-) Och läsa böcker och andra texter också går för det mesta inte, har så svårt att fokusera. Brukar kunna läsa bättre på sommaren. Konstigt, jag vet... :-)
Det hade väl vart käckt med brain substance på flaska? :-D Ha en fin helg! Kram! ♥

Svar: Jag kan också läsa bättre på sommaren, är kanske för att vi oftast mår bättre då. Hade varit väldigt käckt med brain substance på flaska, jag hade köpt ett flak direkt 😂 fin helg till dig också. Kram
Nilla

2 Lillemor:

Ha ha ha ha att det alltid blir ekivokt är ju lustigt också! Hjärnan är inte censurerad liksom. 😂

Svar: Nej ingen som helst cencur 😂
Nilla

3 N:

Känns igen...
Jag läste oxå brain substans ;) Vilket inte hade skadat här heller :P
Gjorde MR-undersökning på min virriga trasdocke-hjärna igår, undrar vad de hittar på de bilderna. En massa hål o garnnystan? eller såna där tygremsor man brukar fylla trasdockor med kanske...

Svar: Ha ha, inte tyg och trasor hoppas jag. På mig hittade de vit plack (tror jag att de kallade det) men var tydlgen normalt när man blev gammal 😦 det var i alla fall inte tomt 😁
Nilla

4 Lisa i byn:

Tänk vad jag känner igen mig. Kan läsa samma text flera gånger innan jag förstår vad det står.
I mitt friska liv kunde jag stiga upp 5,30 för att börja baka, städa, tvätta mm, kunde göra många saker på en gång, som du också kunde. Behövde ingen almanacka, för allt fanns i mitt huvud. Nu är jag glad om jag fattar vad jag skrivit i min almanacka.
Ha en bra helg!

Svar: En bra helg till dig med. Kram
Nilla

5 Hanna:

Jag saknar oxå min gamla hjärna. Jag saknar att kunna läsa, lyssna på musik, prata "ordentligt", lyssna "ordentligt", förstå skämt och ironi osv osv. Och jag saknar att känna mig smart. Nu för tiden känner jag mig mest korkad...! Kram

Svar: Fast du är absolut inte korkad. Kram
Nilla

6 åsa i åsele:

Då jag blir trött så försvinner all tankeverksamhet å inte kan jag prata/läsa svenska ;-)
Det där med typ barnmarknad är ju exakt sådan jag kan haka upp mig på ;-)
Galet.

kram

Svar: Skönt att inte vara ensam att haka upp sig på vissa ord ;-) kram
Nilla

7 ME alltidvila:

Känner igen, ibland så har jag rätt roligt i min ensamhet när jag läser eller tolkar fel, ibland blir jag ledsen över det med. Kram

Svar: Det händer att jag också blir ledsen när inte hjärnan samarbetar. Vi måste tillåta oss att känna alla,känslor. Kram
Nilla

8 Lisa:

VARNING !!! Vill bara varnar för den här personn!!! Ni får gärna dela!!! Misstänker en illmarig nättroll som nästlat sig in hos mina vänner för att skada mig och min familj på olika sorters sätt. Den här personen har uppgett falskt namn/identitet och är mycket farlig, opålitlig samt lömsk. Den här personen har varit med i programmet Stalker. Personen i fråga har ställt till mycket otyg, skada samt besvär för mig, mina nära och kära. Jag kommer att blocka och ta bort denna person ifrån min vänlista.
Vill ni har bilder så har jag detta om ni fråga förstås!
HON ÄR EN FARIIG PERSON !!!
Elisabeth Kinnerlöv, Värnamo Född 1960.11.19
Mobil.nr: 0702440917
Har lagt upp en bild!!!

Svar: Men fy så obehagligt.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen