Någon som vill byta mage?

Sedan någon vecka tillbaka bråkar min mage och tarmarna blöder igen. Den som varit så lugn länge nu.

Om jag bara kunde begripa vad jag äter som magen inte uppskattar men jag äter ju bara IBS-vänlig mat och har inte börjat med något nytt.

Dessutom är jag sjukt trött, jag somnar varje dag på soffan tillsammans med Bella. Jag som aldrig brukar somna på dagarna hur mycket jag ens försöker.

Misstänker att det är något nytt pollen ute för både ögon och näsa rinner.

Bella är inte heller jättepigg då hon löper och blöder så det rinner utmed benen på henne.

Så idag tänkte jag att jag torkar lite blodpudding till henne så hon får lite extra järn i sig.

Efter att ha skurit blodpuddingen i småbitar och slängt in i ugnen så läser jag på förpackningen och ser att den innehåller lök.

Skit också. Jag känner hur den sista lilla orken bara rinner ur mig och tårarna försöker tränga fram.

Jäkla kropp, jäkla lök, jäkla allt som ska bråka. Så, nu känns det bättre ;-)

Jag skulle vilja åka till djuraffären för att se om de har något bra blodigt och nyttigt färskfoder men jag inser ju att min kropp inte kommer att orka det idag.

Jag får väl ge Bella lite extra med leverpastej idag istället. Allt brukar ju lösa sig till slut.

Kommentarer:

1 N:

Vill verkligen inte byta med dig ;) Har dom kollat så du inte har någon inflamatorisk tarmsjukdom? Å inte "bara" IBS För Isf .lät det ju behövas annan behandling än bara kosten...

Svar: Jag var på Sahlgrenska och gjorde en koloskopi och konstaterade att man inte kunde se något blod i tjocktarmen och sedan var jag färdigutredd :-o
Nilla

2 åsa i åsele:

Neej tack, jag vill inte byta mage med Dig ;-)

Märkligt hur Din mage reagerar å galet att ingen läkare förstår problemet och kan hjälpa.
Om det bara är Du i hela världen som har dessa symtom borde de ju verkligen vara intresserade, Du kunde ju bli försökskanin ;-) Nää allvarligt så är det nonchalant att de inte bryr sig.

kram

Svar: Är nog inte jättesugen på att vara försökskanin ;-)
De gjorde en koloskopi och eftersom de inte hittade något så är det inget fel :-o
Att det sedan finns flera meter tunntarm som ingen kollat på spelar ingen roll. Kram
Nilla

3 N:

Låter ju inte klokt. Blod behövs ju inte för att det ska vara inflamatoriskt Man måste ju göra en biopsi och titta om det då synns inflamation i vävnadsproven...

Jag vet flera med inflamatoriska tarmsjukdomar där blodig avöring inte varit ett kriterie när dom fick diagnos...

Svar: Nej det är inte klokt och som patient har man inte mycket att säga till om.
Nilla

4 Lisbeth:

Jobbigt med de där magarna och läkare som bara släpper det.
Dottern har ju exakt samma problem, med mer eller mindre ständigt blödande tarm. Hon har gjort både koloskopi och gastro, men de såg inget. När hennes läkare på Närhälsan ville att de skulle göra om koloskopin, skickade de tillbaka remissen från Östra och sa att inga nya symptom tillkommit. Att läkaren påpekade att hon inte klarat av att få i sig mer än ca 1 liter av 4 av tarmsköljningen, och dessutom kräkts upp hälften av den lilla mängden spelade ingen roll.
Så det känns verkligen inte som de bryr sig speciellt mycket.
Jobbigt för er, och inte konstigt att blodvärdena dansar polka.. :/
Nästa gång du handlar, så köp en liten bit lever och torka :)
Kramen ♥

Svar: Det är verkligen sjukt. Ibland undrar jag om det finns någon sjukvård som är till för att hjälpa patienten :-o
Lever kan man ju torka :-) Kram
Nilla

5 Anonym:

Vad äter du för värktabletter som du pratat en del om? Kan det vara de som ställer till det för dig med magen?

Svar: Jag har Tiparol som jag tar ibland men långt ifrån varje dag så de är det knappast.
Nilla

6 Anonym:

Apropå dina värktabletter som du gnäller över att inte få recept på.
Kan du förklara för mig som jobbar inom sjukvården varför du ska få tillgång till narkotikaklassad medicin så att du kan gå hemma och knarka helt legalt när du borde fokusera på att bli frisk?
För att bli frisk behöver du äta och dricka nyttigt och ut och röra på dig. Ett passivt liv gör ingen glad.

Svar: Jag har aldrig påstått att jag måste ha narkotikaklassad medicin däremot behöver jag värktabletter som hjälper mot värken när jag inte står ut längre.
Tyvärr hjälper varken aktiviteter eller motion till att göra oss med ME friskare. I så fall borde de flesta av oss aldrig ens blivit sjuka.
Nilla

7 Bea:

Det var jag som skickade den första "anonyma" kommentaren eftersom att jag råkade glömma fylla i namn. Vill bara säga att jag inte skrev den andra anonyma kommentaren som kom sen, den var så dum att jag kände att jag ville säga det.

Svar: Det är lätt hänt att missa att fylla i namn men det gör inget. Jag trodde verkligen inte att du skrev den andra anonyma kommentaren 💖
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen