Hur mår du egentligen?

Igår när maken kom hem från jobbet stod jag just och tog fram en stekpanna. Jag såg antagligen inte jättesmidig ut eftersom maken frågade hur jag mår egentligen och sade att han skulle laga maten istället.

När vi sitter vid bordet och äter säger maken att det syns att jag har ont i händerna för ingen håller kniven så som jag gör om man inte har ont.

Jag tittar ner på högerhanden och inser att jag håller kniven med lånfinger, ringfinger och lillfinger. Ser ju onekligen lite udda ut :-p

När vi är klara ska jag räcka maken tallriken men har lite svårt att lyfta den, då säger maken: lite ont! Du kan ju knappt lyfta tallriken.

Hoppsan, det kanske inte är så bra att underdriva sitt mående heller.

Om jag har migrän och maken frågar hur jag mår så säger jag: bra men jag har lite ont i huvudet :-o

Så eftersom jag inte vill gnälla så får alla runt mig istället tolka mina signaler. Kanske inte så snällt av mig.

Nu undrar jag hur i all sin dar jag ska stå ut med den här värken ända till det blir varmt igen :-p

Kommentarer:

1 Anonym:

Herregud vilket gnäll.Måste du bli bekräftad heela tiden?Många har värk och kämpar.Hade du haft så ont hade du inte behövt tala om det hela tiden.För mycket tid att känna efter!

Svar: Jag har aldrig påstått att jag är ensam om att ha värk. Och jag behöver inte känna efter, värken finns där ändå!
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen