sova, sova, säng, säng, säng.

Det är väl ingen här som missat att Bella fortfarande inte sover hela nätterna men de två sista nätterna har hon tagit det ett steg längre.

Hon vaknar och vägrar somna om. Hon gör nog alla ljud hon kan för att få husse och matte att ge sig.

Så i två nätter har hon legat i vår säng. Natten till igår sov hon hyffsat men den här natten har hon bara bytt plats i sängen från mattes ben till mattes mage till mattes ben, vi tar några slick i mattes ansikte på väg till magen igen.

Jag vet inte vem som är tröttast idag, Bella eller jag. Jag tror jag läst varenda vettig sida på internet om hundupofostran och läst varenda bok jag kommit över men ingenstans står det vad man gör om hunden vägrar sova.

Nu misstänker vi visserligen att hon har ont i munnen eftersom hon tappat lite mjölktänder men det har hon ju inte gjort hela tiden.

Det är ju en himla tur att hon är så himla go annars.

Idag pumpar jag kroppen full med starka värktabletter för att orka. Vet däremot inte riktigt hur jag ska hantera att armar och händer domnar hela tiden.

Bella går runt och piper för att hon är trött och jag är så trött att jag riskerar att bryta ihop för minsta lilla. Jag känner att vi är ett vinnande par idag ;-)








Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Låter märkligt.
Jag har ju haft fyra egna hundar å aldrig har de "vägrat sova", de har ju alltid sovit när helst jag sover.
Ring å prata med veterinären.
kram

Svar: Får kanske ta och göra det. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen