Självinsikt :-p

Igår passade jag dottern och svärsonens lilla tax. Det är ju inte så stor skillnad på att ha en hund som vill bli road hemma eller två hundar som far fram som små jehun ;-)


De älskar verkligen varandra och leker jättefint ihop om än lite vilt men ibland kan Bella bli en aning bitchig.

Hon hetsar Killer till jage och brottning och när han är lite tuffare eller snabbare än vad lilla fröken tycker är okej så morrar hon så hon låter som ett litet monster och till Killer lägger sig på rygg. Då tycker jag att det är dags för mig att hjälpa dem med lite lugnare lekar som att leta godis i gräsmattan :-)

I alla fall så har både Bella och jag varit sjukt sega idag. Vi har inte gjort många knop någon av oss och jag har dessutom haft mycket värk och domningar. Inte pga att jag var hundvakt igår utan för att kroppen är lite extra bråkig just nu.

Efter att ha legat i stort sett hela dagen i soffan så lagar jag en väldigt enkel middag och när jag står vid spisen tänker jag att jag nog ska göra lite julgodis efter duschen.

Undrar hur jag tänkte här? Jag orkade ju knappt stå upp och steka några frysta hamburgare.

Som tur är insåg jag själv mina begränsningar efter duschen och maken bara suckade när jag berättade om mina planer :-p

Men imorgon är en ny dag och om jag gör julgodiset innan jag klär på mig kanske jag orkar :-)

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Två hundar som roar varandra är kanske lättsammare än en hund som Du ska aktivera?

Jag har snart lagt alla planer på is,
jag gör bara det mest nödvändiga.

Kram

Svar: Jo men det är det faktiskt. De ska bara bli lite bättre på att vila ihop också ;-)
Jag har skalat ner massvis på julstök men kände för att göra lite enkelt julgodis. Förstår dig, ibland måste man bara överleva. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen