Lucia

Idag är det visst Lucia men här syns varken lussekatter eller något luciatåg till.


Det är faktiskt något jag saknar sedan jag blev sjuk, att inte få dela högtider med kollegor. Det är ändå något speciellt att bygga upp en förväntasfull stämning tillsamman.

Jag kommer ihåg ett år när jag satt på spårvagnen på väg till jobbet och ett luciatåg steg på och sjöng för oss alla till de steg av någon hållplats senare.

Att sedan komma till jobbet och få se kollegor "uppträda" och fika lite glögg och lussekatter gör ju att man känner att det är lucia på riktigt fast det är många år sedan barnen uppträdde på förskolan.

Men nu när man är mestadels hemmabunden och inte är en kugge i någons hjul så är alla dagar samma. Strunt samma om det är lucia, skärtorsdag eller en helt vanlig tisdag.

Kanske är det för många grå dagar på året så jag längtar extra mycket efter att få vara med på Lucia :-p

Kommentarer:

1 ME alltidvila:

Håller med dig! Tittade på tv och fick lite stämning där i alla fall. <3

Svar: Jag missade det, får se om jag kan hitta det på play. Kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Kan absolut tycka som Du,
jag har ju t o m förträngt att det var Lucia idag...
kram

Svar: Här kommer en lussekram från mig och Bella <3
Nilla

3 Annica:

Samma här.
Inte förrän det kom ett luciatåg på tv:n kom jag på att det var lucia, hahaha

Lussekram på dig :)

Svar: Kram 💖
Nilla

4 Liten Uggla:

Saknar det också, kommer speciellt ihåg när jag jobbade på Medicinareberget på en institution där och det var ett jättefint lussetåg och alla fick lussebullar, glögg och pepparkakor. Det var väldigt stämningsfullt. Men roligast har ju varit när barnen var små och gick på förskolan, vad söta de var! :-) Man kan ju ta på sig en lussekrona hemma i ensamheten och låtsas att det är stämningsfullt :-D Ungarna skulle ju tro att jag behöver tvångsomhändertas....
Ha en fin fredag och helg vännen! Kramis! ♥

Svar: Ha ha, det finns risk för att man blir inspärrad om man lussar för sig själv. Kanske blir en epidemi med självlussande emmisar :-p Ha en fin fredag och helg du också. Kramis <3
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen