Inget vatten.

Jag vaknar som vanligt idag och inser när jag ska byta vatten till Bella att inget vatten kommer ur kranen.


Vi är ett femtiotal hus som har gemensamt vatten och avlopp och det har varit lite krångel med vattnet sista tiden och eftersom kommunen bestämt att vi måste ansluta oss till det kommunala vattnet och avloppet så vill ju ingen lägga massa pengar på nya pumpar i de befintliga pumphusen och då blir det krångel :-(

Problemet är ju att vi inte vet när kommunen tycker att det är dags. Jag längtar absolut inte efter kommunalt vatten eftersom vårt är så gott men jag vill gärna ha vatten i kranen.

Nu kan man inte spola på toaletten, tvätta sig (tur jag har våtservetter i alla fall), köra tvätten jag sorterade igårkväll eller diska och det kan ju bli lite knepigt att fixa middag.

Så jag åkte ner till Netto för att köpa lite vatten. Jag tog en förpackning med sex 1,5 liters flaskor utan att tänka på att jag skulle orka bära dem till bilen :-o

Jag gick två steg, satte ner flaskorna, bytte hand, tog två nya steg och upprepade proceduren till jag var i mål. När jag stod där och flämtade ropade en gammal herre: duktig flicka, det där är tungt.

Nu kände jag mig inte precis duktig utan snarare som en klen sopa men alltid kul med uppmuntrande ord istället för de sura suckar jag fick av andra som tyckte att jag var ivägen när de egentligen hade flera meter att gå runt mig på.

Nu är det bara att hoppas att vi får vatten till imorgon. Stora julduschen väntar både mig och Bella och så ska här fixas lite julmat var det tänkt.

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Oj hoppsan, det var illa... ja jag kan ju relatera till detta då vi tidigare inte var kopplat till kommunens vatten utan hade enbart egen brunn,
i typ mars brukar vi bli utan vatten ett par veckor.

Sedan Elin föddes å vi stod där drygt en månad utan vatten i kranen så köpte vi in oss på den kommunala vattenledningen. Dyrt. Förjäkligt dyrt. Men vi har vatten nu.

kram

Svar: Ja fy det är ruskigt dyrt men förhoppningsvis får vi vatten utan massa bökiga avbrott sedan. Kram
Nilla

2 Liten Uggla:

Vad surt att inte ha nåt vatten.... Då inser man vad mycket man behöver vatten till.
Bra kämpat med köpevattnet! Det var gulligt sagt av mannen tycker jag :-) Annars är man ju mest van vid sura miner...
Ha en fin och god jul vännen! Kramis! ♥

Svar: Jag tycket också att det var gulligt av mannen:-) Önskar dig också en fin och god jul. Kram 💖
Nilla

3 Nattpatrulen:

Till önska er alla en jul fröjd jul! Tänk på barnen i första hand. Håll nyktra och låt mobilen vara över jul helen. Så gör ni barnen en stor bamse tjänst åt barnen. Barnen vill ju detta. att har en rolig och lung julhelg tillsammans med oss föräldrar. Det är den bästa julklappen som dom kan får av oss medmänniskor. Tänk en extra gång innan ni gör något förhastad! Det är lätt hänt! Det vet jag! Men men men SKÄRP ER!!! Innan det är försent! Ska har ett vakande öga på familjerna. På nattvadring! Tänk på att vi är skyldig att anmäla om någon fara illa! TÄNK TILL EN EXTRA GÅNG!!!!!!!!! All väl mening!!!

Önska en God Jul!
Vi har ett vakande öga på familjerna över jul helgen nu! Med vänlig hälsning. Nattpatrulen.

Svar: Tack detsamma, jag önskar att alla barn ska få uppleva en fin jul och att ingen behöver vara ensam mot sin vilja 💖
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen