GÄSTBLOGG: Jag drömmer

Jag drömmer om
Att ta mig till kyrkan och delta i gudstjänst.
Att äta med vännerna som ofta samlas efter veckans jobb för att äta på snabbmatsresutaurang.

Jag drömmer om
Att handla i storköpet
Att leka med katten
Att bygga pussel

Jag drömmer om
Att skapa en balkongodling
Att äta lunch med arbetskamrater
Att sitta på hästryggen
Att vara barnvakt åt syskonbarnet

Jag drömmer om
Att läsa böcker och se på film
Att ta en dusch bara för att jag känner för det, trots att det inte är planerat
Att ta en lång fika med en vän på ett café
Att baka och laga mat
Att skapa chokladpraliner

Jag drömmer om
Att åka skidor och vandra i skogen
Att lämna hemmet mer än en gång per vecka

Jag drömmer om
Att lyssna på musik 
Att äta vid köksbordet istället för i sängen
Att inte vara låst till sängen så stor del av livet.
Och ändå tillhör jag dem som har tur att ibland klara att kunna uppleva smakbitar av drömmen.

/ME-sjuk drömmare

Tack för dina fina text, tror många av oss känner igen sig. /Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen