Det alternativet gillar jag inte.

Igår låg jag mest hela dagen, är ju så påfrestande för kroppen när pulsen pumpar på för fullt mest hela tiden men efter middagen så gick jag ut och jagade lite sniglar.
 
Efter att ha tagit ett varv i trädgården och samlat ihop över 100 sniglar så gick jag in för att kolla på Lets dance med den snörvliga maken och nästan direkt kände jag att jag hade fått ont i halsen.
 
Men vad konstigt, det får jag ju bara när jag överansträngt mig. Kan det verkligen vara så att jag bara efter att jag lagat en enklare middag tillsammans med maken och plockande av lite sniglar gått över gränsen för vad min kropp orkar?
 
Just nu hoppas jag nästan att jag har grabbarnas virus som stökar i kroppen och gör att pulsen stiger och halsen ömmar men det verkar tyvärr inte vara så. Kanske inte så många som är ledsna när virusen springer förbi dem :-P
 
Men alternativet är ju att min kropp är tröttare och sjukare än den brukar vara och det alternativet gillar jag inte så då kanske det inte är så konstigt att man hoppas på virus ;-)
 
Ha en fin dag och var rädda om er <3

Kommentarer:

1 Sara Boberg :

Åhh det där känner jag igen. Tar hellre en "vanlig" förkylning än försämring i Me/Cfs. Jag ligger idag och har mer ont i halsen än vd jag brukar och är mycket svagare än vanligt och jag hoppas också på att det är ett förkylningsvirus som kommit på besök. 😉 Stor kram till dig 🙆💕💕🙆

Svar: Jag håller tummarna för att det är ett förkylningsvirus du åkt på. Låter inte klokt men jag vet att du förstår vad jag menar. Kram <3
Nilla

2 åsa i åsele:

Krya på kram

Svar: Tack, kram <3
Nilla

3 Sara:

En gång (innan ME) plockade jag trehundra sniglar i vår trädgård. Skulle ju inte gå nu, men nu har vi ju höns, så de få sniglar som klarar sig är knappt nåt problem.

Svar: Aha, så det är höns man ska ha för att slippa de slemmiga typerna?
Nilla

4 Fyrtiotaggare.com:

Förstår din känsla och oro! Håller tummarna att det är ett litet skitvirus på besök! Kram

Svar: Tack, kram <3
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen