Fick fyndat en del

Fick fyndat en del på klädkällaren igår. Köpte två par nya jogginbyxor eller mysbyxor kanske är bättre att kalla dem. De jag hade hemma passade jättebra när jag vägde en sådär arton kilo mer än nu så mysbyxor i rätt storlek behövdes.
 
Passade också på att köpa lite tights, är ju perfekt att ha när "vanliga" kläder gör för ont att ha på sig men känns mer klätt än mysbyxor. En varm och go tröja och lite annat smått och gott blev det också. 
 
Eftersom barnen körde till och från Klädkällaren och vi hade med Elin som jag körde runt i butiken så tog jag inte alldeles slut av shoppingturen, bara nästan ;)
 
Igår kväll fick jag för mig att slänga ihop en liten chokladkaka för att fira att sonen fått anställning när skolan slutar. Jag passade på att smita ut till köket när sonen och maken var ute och körde en sväng och dottern med pojkvän var på gymet.
 
Tyvärr blev kakan allt annat än lyckad. Kanske beror det på att jag bytte ut riktiga ägg mot äggersättning eller kanske beror det på att ugnen inte verkar fungera som den ska på vår spis. Misslyckad kände jag mig i alla fall. Jag menar hur svårt kan det vara att få ihop en chokladkaka, även om det är utan ägg, gluten och laktos?
 
När vi satt där och fikade den misslyckade superkladdiga kakan så rann all min sista energi ut ur mig som om någon dragit ut bottenpluggen. Jag kommer inte ens ihåg hur jag kom i säng. Men jag vaknade i sängen i morse efter en hel natts sömn så till sängen kom jag på något vis.
 
Det som är konstigt är att jag sovit hela natten. Ibland behövs det inte alls mycket för att jag ska få en bråkig och stökig natt och sedan kan jag sova hela natten fastän jag helt klart gjort för mycket för mitt eget bästa. Jag blir verkligen inte klok på den här sjukdomen. 

Kommentarer:

1 Linda:

Det låter ju som du haft en ganska normal dag, jag menar som normala människor har. Hoppas att orken fortsätter i små steg.

Svar: Tack, kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen