Sömnlös

Inatt hade jag en sådan där natt när John Blund har kört vilse och inte hittar fram till mig. Dessutom hade jag en grym klåda, antagligen för något jag ätit men vet inte vad som orsakade klådan.

Jag låg och kollade på serier inatt när jag inte kunde sova när helt plötsligt telia play slutade funka så låg där och vände och vred mig. Till slut någon gång vid halvfyra på morgonkvisten tror jag att jag somnade för att någon halvtimme senare bli väckt av Dio som tyckte att han behövde gå upp till husse som jag tror var på toa.

När jag inte kunde somna om så tog jag fram mobilen och kollade på lite sociala medier när jag helt plötsligt fick för mig att logga in på 1177 för att se hur det går med remissen till migrändoktor/neurolog.



Jag borde inte gjort det för nu gick det absolut inte att somna om. Antar att min läkare kompletterar det som saknas i remissen men varje dag med migrän är en pina.

Sedan såg jag att neurologen remissen är skickad till ligger mitt inne i centrala Göteborg. Att ta bil dit är inte att tänka på då de gräver upp halva Göteborg och stänger av vägar till höger och vänster på grund av västlänken så då blir det till att åka kollektivt vilket tar ca en timme, enkel väg, med ett par byten. Vet inte riktigt hur jag ska orka både åka kollektivt och träffa en neurolog på samma dag men det går ju liksom inte att göra på olika dagar 😂

Allt löser sig ju på något vis men på natten eller kanske egentligen morgonkvisten när alla får är räknade både fram och baklänges så gör hjärnan gärna många loopar.





Kommentarer:

1 åsa:

Kan kanske Åke följa Dig, eller Din dotter?
Jag antar att sjuktransport inte funkar?
Jag lider med Dig.
Kram

Svar: Dottern bor ju en timme härifrån och jobbar ju så känns inte schysst att be henne men förhoppningsvis kanske maken kan lösa det 😊 Vet faktiskt inte hur det funkar med sjuktransport. Kram
Nilla

2 åsa:

Ring/skriv till den läkare/vårdcentral som skickar Dig och skriv att Du inte fixar att köra själv, att det blir så stor påfrestning att Du behöver sjuktransport

Svar: Tack för tipset 😘
Nilla

3 Pisan:

Du kan ju använda dig utav sjukresor, då får du åka taxi dit, det blir billigare än med vanlig taxi. Kolla på regionens hemsida. Var inne i stan igår, jösses Amalia säger jag bara.... Hjärntrötthet delux efter 5 minuter. Så kan man hålla sig ifrån stan så är det nog bäst. Ha det fint! Kramisar! ♥

Svar: Tack, får kolla upp det. Ja stan håller jag mig borta från så mycket det bara går 😂 Kramar ❤
Nilla

4 Lisbeth:

Ring Närhälsan och be om sjukresa. Det är ingen idé att försöka köra istán nu.

Svar: Nej det är helt galet i stan ju.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen