Tandläkaren

Idag var jag iväg på det årliga besöket hos tandläkaren. Besöket består mer av frågor om mediciner, vad jag äter och hur ofta jag borstar mm än undersökning. 

Jag har det de kallar för frisktandvård där jag betalar en fast avgift, typ lite drygt 1000 kr/år oavsett hur många besök jag behöver förutom vissa undantag.

Allt såg bra ut förutom visdomstanden som bråkat i hur många år som helst och som de vägrar dra ut. Och så har jag missfärgning pga tedrickande. Alltså samma som varje år men pga att jag nu behöver mer migränmedicin så kommer jag att behöva betala ett högre belopp i fortsättningen. 

Jag vet inte hur mycket än för ska till tandhygienist först och ta bort missfärgningar och göra någon ny röntgen.

Jag har ju hela tiden haft allergimedicin som ger muntorrhet men eftersom tänderna och tandkött ser bra ut har det inte spelat någon roll men helt plötsligt så räcker det inte att allt fortfarande ser bra ut 🤪

Nu får jag samla kraft till nästa besök fö jösses vad jobbigt det är med alla ljud och dofter och dessutom ha munnen öppen. Nu stinker jag parfym eftersom den ena personen som var i rummet hade lite för mycket doft på sig 😝

Kommentarer:

1 åsa:

Jag får inte ett sådant Frisktandvård på grund av ME och min tandläkarrädsla trots jag aldrig haft några större problem.
Att det ska vara så svårt för folk att förstå att de inte ska bada i parfym innan de besöker tandläkaren och sjukvården, om det var en som jobbade hos tandläkaren som var så parfymerad så är det ju ännu konstigare.
Tänk va skönt om man slapp ljud, ljus och lukter 😅
Missfärgning är väl inte ett tandproblem egentligen dom borde göra att Du ska få dyrare kostnad?
Jag har varit till sjukhus sjukstugan så mycket att nu har jag frikort till september.
Har Du träffat läkare och fått ny migränmedicin?
Kram

Svar: Det verkar vara rätt godtyckligt vem som får frisktandvård. Kollade priserna om jag hamnar i högre prisklass som tandläkaren trodde. Antingen blir det dubbelt eller till och med tre gånger så dyrt 🤪 Jo det var en som jobbade som luktade väldigt mycket 🙃
Tur det finns frikort när man behöver mycket sjukvård.
Nej, jag har inte kommit iväg till läkare än. Tror jag leker struts 😂 Kram
Nilla

2 åsa:

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: ❤❤❤
Nilla

3 åsa:

Hur har det gått? Kram

Svar: Det går trögt med det mesta 😉 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen