Det var lustigt

Förra lördagen hämtade maken och jag upp taxkillarna utanför förlossningen dit dottern och svärsonen var på väg. Taxtjejen fick istället följa med svärsonens bror då hon löpte. Jag hade ju gått helt sönder om jag skulle ha två villiga taxar och en allmänt knäpp Dio ihop med en löp-tjurig tik :-D
 
På grund av att lilltjejen löpte så blev taxarna kvar här i åttta dagar. Och fem hundar är väldigt mycket mer än tre ;-) Allra helst som taxarna inte är inkörda på våra rutiner. De har ju sina egna hemma hos sig. Sedan skulle jag väl säga att taxar rent generellt är mer hund än våra havanaiser. Det är ju inte för inte som havanaiser går under gruppen sällskapshundar medan taxar ofta används till jakt.
 
Nu är inte dotterns taxar några huliganer, jo lite ;-) , men en aning mer utmanande att gå promenad med. Allrahelst den normalstora som väger runt 10 kg, har väldigt låg tyngdpunkt och är superstark. Och troligtvis hade vi en löptik i området så när vi gick promenader så var det två väldigt starka taxviljor som vill följa doftspår.
 
Nu hade jag dem i midjebälte för att vara säker på att inte kunna tappa kopplen som de skulle få syn på något vilt men då fick jag väldigt stretchade höfter :-D Så sätta fast kopplen i midjebälte och hålla dem i handen var bästa varianten. Tack bichons för att ni så sällan drar :-)
 
Det visade sig snabbt att jag kunde gå ut i typ sommarkläder utan att frysa eftersom taxarna höll mig igång. I vanliga fall brukar jag ju frysa jämt och jag har ju gått i vinterjacka säkert i en månad men nu blev det andra tider. I vanliga fall när jag gjort något fysiskt så fryser jag ju som om jag vore supersjuk i influensa på kvällen men inte ens då frös jag. Och jag hade inte mer migrän än i vanliga fall.
 
Väldigt konstigt. Visst, jag gjorde nästan inget annat än var med hundarna. Det blev ingen tvätt tvättad, städning blev bara det mest nödvändiga och mat blev typ varma mackor men ändå. Jag förstår mig verkligen inte på min kropp. Och hur ska man veta vad som är bäst för att må så bra som möjligt om man efter 16 år fortfarande inte begriper vad som blir bra eller dåligt för kroppen? Jag kanske behöver två egna taxar så jag håller värmen :-D
 
Btw så fick dottern och svärsonen en jättefin liten dotter på söndagen. Och alla mår bra <3

Kommentarer:

1 åsa:

Grattis än en gång FARMOR ❤️
Så taxar är mer hund än havaneser 🤔
Då är det väl en sån 10 kilos tax Du ska ha som vakthund 😃 nu höll väl folk sig ur vägen för Er… inte lika lätt att hoppa över fem ystra huliganer 😜
När det gäller ME så måste jag påstå att det finns inget som stämmer… det går inte i förhand veta vad som händer.
Kram

Bild på prinsessan?

Svar: Tack men det är mormor jag är 😊🥰
Ja alltså de är ju alla 100 procent hund men tax känns mer som en stor hund i liten förpackning. Havanaiser är ju inte de tuffaste hundarna 😉 Ja helt plötsligt så "gömde" dig folk. Så nu är det väl bevisat att vi behöver en livvakt till våra tre 😂 Nej man blir aldrig klok på ME 🤪 Kram
p.s bild på prinsessan finns på Instagram 🥰
Nilla

2 åsa:

Jo yes jag vet Du är mormor 😅 hjärnbrist och MEhjärna gör ju allt bakåfram 😜 kram

Svar: Ha ha, I know 😘
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen