Äntligen

Sedan jag fick bytt mina glasögon i somras har de skavt och gjort ont. Jag har ju tänkt komma in till glasögonbutiken för att fixa till det men det är ju inte så bara när man har ME och det dessutom händer grejer mest för jämnan 😂

Så i lördags tog maken med mig till gallerian där glasögonbutiken ligger. Vi hann inte ens ner för trappan från p-däcket innan en smocka av starka dofter och höga ljud nästan knockade mig. Just där och då fick jag samla all min energi till att få benen att fortsätta ner för trappan. Det kändes som att jag skulle kasta mig själv ut i havet av hajar 🤪

Som tur var så var det lugnt inne i glasögonbutiken och de fixade snabbt till mina glasögon. Vi gick en stund i gallerian för att hinna känna så att det blev bra och tur var väl det för blev en sväng inom glasögonbutiken igen 😂

Men jösses vad folk luktar mycket "parfym". Och för mig sol är extremt känslig för dofter känns det som att allt ska vara parfymerat. När till och med rakhyvlar ska vara parfymerade har det väl ändå gått för långt? Och det är makalöst svårt att hitta oparfymerade saker som tvättmedel, trosskydd, rakhyvlar....

Att tvål och schampo mm har dofter i sig är en aning lättare att förstå men det borde väl ändå finnas fler folk som vill ha saker som inte stinker?

Det är ju lite lustigt när man går ute i skogen på en motionsslinga som vi gjorde igår och man känner parfymdoften flera minuter innan man ens ser människan som går i sitt doftmoln 😂


Kommentera här:

Besökstoppen