Vissa dagar

borde man stanna i sĂ€ngen 😂

Klockan 6.30 i morse vaknar jag med ett ryck av att Bella stĂ„r och krĂ€ks pĂ„ golvet. Bara upp och torka och slĂ€ppa ut Bella och Dio att kissa. Stella lĂ€mnar inte sĂ€ngen om jag inte skramlar med maten 😂

Vi gĂ„r och lĂ€gger oss igen men det blir ingen mer sömn. Vi stiger upp vid 08 för dĂ„ Ă€r Dio kissnödig igen och Stella hĂ„ller pĂ„ att dö svĂ€ltdöden. Efter att de fĂ„tt sin frukost gĂ„r vi ut igen för nu ska nummer tvĂ„ göras. Jag plockar upp och gĂ„r till soptunnan vĂ€l medveten om att det dĂ€r nu Ă€r en stor grop eftersom maken grĂ€ver upp en björkstubbe. ÄndĂ„ kollar jag inte var jag sĂ€tter fötterna utan letar efter Dio och plopp eller snarare kabang sĂ„ befinner sig Nilla i gropen och undrar vem tusan som stal marken 😂

Det Ă€r ju tur en lĂ€rt sig falllteknik i judon sĂ„ det endast blev stoltheten som blev skadad 😉

Efter promenad och lunch tÀnker jag att jag ska göra hundgodis av den övermogna bananen. Gör en smet och hÀller i silikonformen men nÄgonstans mellan bÀnken och spisen bestÀmmer sig ugnsplÄten med silikonformen att göra en saltomortal i luften och landa upp och ner sÄ smet pÄ golv, köksluckor och Nilla.

Jag förvĂ„nar mig sjĂ€lv med att bara sĂ€ga đŸ’© och börjar stĂ€da upp. Smet med banan i blir vĂ€ldigt kladdig om ni inte visste 😂

Men eftersom jag har en övermogen banan kvar och en dĂ„res envishet sĂ„ gör jag en ny smet. Tro det eller ej men den nĂ„r faktiskt ugnen 😁

NĂ€r jag ett tag senare stĂ„r och trycker ut de smĂ„ godisarna en och en medan ytterdörren Ă€r öppen sĂ„ Dio kan gĂ„ ut och pinka nĂ€r han vill sĂ„ gĂ„r jag Ă€ndĂ„ och kollar. Jojomensan, han har pinkat inne fast han lĂ€tt hade kunnat gĂ„ ut. Ingen big deal egentligen mest frustrerande att han har fĂ„tt nĂ„gon typ av bakslag och pinkar inne igen. GĂ€rna nĂ€r matte och husse sitter och Ă€ter đŸ€Ș

Jag hade egentligen tĂ€nkt Ă„ka till Willys och handla lite men tĂ€nker att om man inte kan hĂ„lla ordning pĂ„ kroppen hemma bör den nog inte fĂ„ vistas nĂ„gon annan stans đŸ€Ș





Kommentarer:

1 Ă„sa:

Vissa dagar Ă€r bara inte dagar som borde finnas 😅
Eller sĂ„ Ă€r det att sĂ„nna dagar jo yes dĂ„ vet man att man lever đŸ€Ș
Dumma Tofflan som pinkar inne fast han kan gÄ ut
 har Du kollat om han har uvi? Inte vet jag men det sÀgs att dÄ pinkar hundar ofta inne
 trots de varit ut, men de blir liksom inte klar.
Speciellt hanhundar har jag hört
 det var nĂ€r Frost var slyngel.
Kram

Svar: Ja fast jag vet att jag gjort för mycket sista tiden sÄ dÄ blir dagarna gÀrna lite mer knöliga. FÄr hÄlla koll pÄ Dio men han hÄller sig ju hela natten. Kram
Nilla

2 Anonym:

Ja, vissa dagar borde man stanna i sÀngen. Tur att du inte slog dig illa nÀr du ramlade i gropen.... Bra beslut att inte Äka till mataffÀren :-D Men Dio! Man kissar inte inne.... Han blir vÀl sur för att han inte fÄr smaka er mat sÄ dÄ straffar han er :-)
Hoppas du kommer ivĂ€g till mataffĂ€ren idag istĂ€llet. Kramis! ♄

Svar: Ha ha, tror mer han tycker vi Àr trÄkiga som inte Àgnar honom uppmÀrksamhet i sÄ fall. Kom ivÀg till affÀren pÄ kvÀllen med maken. Kramis
Nilla

3 Pisan:

Glömde tala om vem jag Ă€r i kommentaren jag just skrev :-D Jag Ă€r ju lite vimsig av mig sĂ„ jag skyller pĂ„ det :-) ♄

Svar: LĂ€tt hĂ€nt đŸ„°
Nilla

Kommentera hÀr:

Besökstoppen