Rätt håll

Äntligen känns det som det börjar gå åt rätt håll med alla hundarna. Stellas mage är inte helt bra ännu men väldigt mycket bättre och idag fick hon börja med magfoder som torrfoder istället för burkmaten vilket gör att hon kan få sin mat som belöningsgodis och livet blir lättare för mig och roligare för henne som är vårt lilla matvrak 😂

Dio har ju på sina tio månader hunnit med två öroninflammationer varav den sista varit väldigt långdragen. Men nu har vi listat ut, med lite hjälp, att han är känslig mot nötkött vilket ingått i hans valpfoder och även det vi försökt vänja över honom på 🤪

Och Bella ville inte alls åka vagnen idag vilket jag ser som ett sundhetstecken. Dock behöver hon vara i stillhet och bara gå korta sträckor ett tag till oavsett vad hon vill 😁 Så om alla hundar håller sig friska kanske jag kan återfå lite energi och inte bara försöka överleva.

Maken och jag har ju båda varit trött och utmattade rätt länge så vi hamnar ju oftast i soffan slötittandes på något program vi inte ens är intresserade av på kvällarna men nu ska vi försöka få till en pysseldejt en kväll i veckan. Vi har haft två pysseldejter hittills och det är faktiskt väldigt mysigt.

Förr pusslade vi mycket tillsammans men jag klarar inte att pussla utan att typ bli åksjuk så just ny gör maken paracord-armband och jag blandar 😂 Förra veckan satt jag med min diamond painting men igår satt jag med virkning. Jag orkar ju inte alls lika länge som maken men vi får se våra stunder som kvalitetstid 😊

Och till dig som skrev en ilsken kommentar om att jag var en uppmärksamhets**** så publicerar jag inga sådana kommentarer och nej jag vill inte ha massa uppmärksamhet utan vill bara dela med mig även av de tankar som kommer när man är helt utmattad. 

Vi måste få uttrycka och beskriva hur hela vi mår och inte bara sådant som är fysiskt. När kroppen mår dåligt så vore det väldigt konstigt om inte psyket också reagerade. Helt normalt tycker jag men så tycker inte jag att det är konstigare att ha ont i själen än i exempelvis ryggen. Vi består av så mycket mer än bara våra fysiska kroppar.



Kommentarer:

1 Pisan:

Gott att höra att det går åt rätt håll ♥ Vad mysigt med pysseldejter. Både din virkning och makens armband är jättefina! Ha en finfin torsdag! Kramis! ♥

Svar: Tackar, ja väldigt mysigt ❤ Kramis
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen