Förbannad

Jag är så arg att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Två äldre herrar som bor i området ringde på dörren. När hundarna hälsar ser jag hur den ena gubben ger hundarna godis. Jag säger högt till honom att NEJ de får inte äta godis och Stella har precis legat på sjukhus. Och det säger du nu svarar gubben då. Hur i h**vete skulle jag kunna veta att du tänkte ge hundarna godis utan att fråga? Allrahelst som jag sagt till dig sjuttioelva gånger när vi mötts på promenad 🤬

Det är ju inte jättekul när vi själva är supernova med att Stella bara får sitt veterinärfoder även som belöning och jag springer runt med godis och veterinärfoder i olika fickor och så kommer någon och bara tar sig rättigheten att ge hundarna godis utan att ens kolla om det är okej. 

Och så har vi ju då Bella som får klåda av minsta lilla av det hon inte tål. Ska hon behöva få klåda bara för att någon vill ge godis? Och chansen att hon ska tåla det andra ger är ganska liten eftersom jag knappt hittar något att köpa som hon tål.

Jag som var så glad att det kändes som att det gick åt rätt håll med allas krämpor här 😭

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag gör eget hundgodis (å säljer litegrann till vänner & bekanta, utan förtjänst😘) som är väldigt ”rent” just för att jag vill veta vad mina älskade fyrbeningar får i sig😇 Det innehåller malen nätleverantör, färska ägg, råriven morot, fiberhusk & /egen/torkat rönnbärspulver👍 Jag spritsar ut smeten i små ”ploppar” på en plåt & sedan torkas de i ugnen. Alla hundar som hittills har smakat dem bara ÄÄÄLSKAR godisarna & de är helt torra & kladdfria att ha i fickorna!😋👌 Om du vill se & läsa mer så hittar du mig på Instagram om du söker på @leverkarra😉 (Det går såklart att anpassa godisarna utifrån ev allergi eller överkänslighet🙏) Du verkar vara som jag, att du månar om vad dina små pälsfarm äter, iallafall så gott det går😁 Förstår att du blev irriterad på granngubben som stoppade i DINA hundar hundgodis utan att överhuvudtaget fundera innan!😡 Då har man tamejtusan rätt att bli sur!!
Önskar dig & de dina en fin & solig helg🌞🌿🌸

Svar: Tack, ska kolla din sida på insta. Just de ingredienserna går inte så bra på våra som inte tål morot, ägg, nötkött mm. Jag gör mycket vegetariska godisar till mina. Är ju enklast att ha ett godis som alla tål. Tack detsamma 😊
Nilla

2 åsa:

Helt galet. Varför ge någon annans hundar godis?
Kram

Svar: Bra fråga, jag har ingen aning men flera av de äldre i området gillar att ge hundar de möter ute godis. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen