Aldrig för sent att lära sig

Jag har ju alltid brottats med mitt hår som gärna ser frissigt ut och som det inte mött en borste på flera dagar fast det är nyborstat. Jag har ju inte det vanliga nordiska håret utan mörkt med självfall som frisörer brukar klaga på.

De brukar börja med att säga att jag har så himla tjockt hår och att det tar minsann tid att klippa, trots att jag bokar extra klipptid just därför.

Deras stylingtips brukar vara att jag ska platta håret men jag känner mig liksom inte som jag då. Och någon annan i familjen har liksom inte haft samma typ av hår som jag förutom mina båda barn då. De har ju två föräldrar med onödigt mycket hår så de har ju rejäla kalufser 😂

I alla fall när vi var i fjällen så kom jag ut från badrummet med nyborstat hår som såg ut som kvasthilda när "svärdottern" frågar om jag verkligen inte har lockigt hår. Hon kände igen hur håret blir om man borstar det fel. Hon har världens finaste lockar.

Så hon lärde mig hur hon tar hand om sitt hår och jösses vilken skillnad det blev på mitt hår när jag följer hennes råd. Det kan ju vara dags att lära sig när man är 53 år 😂

Så nu borstar jag håret när jag har balsam i i duschen. Efter att jag handdukstorkat håret kramar jag in creme för lockigt hår och låter torka. Sedan använder jag bara en gles kam för att styra upp håret när det är torrt 😊

Lägger in en bild hur håret ser ut efter en blåsig promenad 😉


Kommentarer:

1 Pisan:

Ditt hår är jättefint! Jag har typiskt nordiskt mesigt hår. Man blir aldrig för gammalt för att lära sig nåt nytt :-) Kramis! ♥

Svar: Tack 🥰 jag har varit så avundsjuk på alla som har rakt hår som ligger snyggt men med åldern har jag accepterat mitt rufs 😂 Kramis
Nilla

2 åsa:

Men herre gud känner ju knappt igen Dig... tänk att det är så enkelt ibland fastän det varit så svårt länge. Jag har ju oxå ostyrigt hår med "lockar" och jag kände yes yes jag ska testa :D jag brukar liksom slita av mig massa hår för att försöka få ordning... blir inte bra.
Himla gulligt av Din svärdotter att tipsa Dig <3
kram

Svar: Ja men testa vet ja. Är ju inte jobbigare än det man gjort innan som inte blev bra 😉 Hon är himla gullig vår svärdotter 🥰 Kram
Nilla

3 åsa:

Har varit till Sjukstugan idag och en sak som diskuterades var ifall ME och min trötthet, värkande kropp verkligen är en sjukdom man är sjukskriven för i så många år... för det är ju mest symtom.
kram

Svar: Jösses, ME har en himla massa symptom som gör att man knappt funkar. ME är ju ändå en sjukdom tänker jag 🤪 kram
Nilla

4 Anna:

Shit vilket vackert hår du har! Wow 😍

Svar: Tack 🥰
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen