Gott nytt år

Jag vet inte vad som händer hos blogg.se men det är nästan stört omöjligt att logga in. Funkar varken på mobil eller dator så börjar tappa sugen på att blogga. Kan ju inte testa att logga in hundra gånger för att till slut komma in och då när jag väl kommer in vet jag inte vad jag vill skriva 🤪

Här har varit migrän deluxe sedan jul. Tror det blev lite mycket med sjuka hundar och och knappt någon sömn och dessutom träffa familjen i jul och tyvärr gör ju varken migrän eller ME skillnad på om man har trevligt och mentalt behöver umgänget 🙃

Jag beställde ny migränmedicin på apotea i tisdags och skulle få den hemlevererad redan på onsdag kväll. Smidigare än att jaga runt på olika apotek för att se vem som kan tänkas ha medicinen på lager.

Leveransen sköts upp med femminuters intervaller och sedan var klockan 22.00 och de delar inte ut paket efter 22. Så nytt försök under torsdagen och nu var min medicin helt slut hemma så jag längtade verkligen efter att budet skulle komma.

Fick ett meddelande om att de skulle komma 18.11 men 18.03 kom ett nytt meddelande att de inte kunde leverera. Det har inte varit en jävel i närheten av vårt hus och ingen har ringt. Med tre hundar i huset missar man liksom inte om någon smyger omkring utanför.

Om de inte lyckas leverera paketet ikväll skickar de tillbaka det till apotea oavsett om det beror på mig eller deras egen kompetens och apotea tar inte emot paket med läkemedel i retur så jag är i något slags limbo.

Jag kontaktade airmee som är budfirman där de självklart påstod att mina uppgifter var fel eller att jag inte varit hemma. Men varför ringde inte chauffören? Jo de fick erkänna att det var lite konstigt men återkom inte mer under kvällen 😭

Jag var helt slut av migrän och tjabblande med deras kundtjänst att jag bara ville lägga mig ner och dö. Typ skallen sprängas i bitar så jag slipper känna migränen mer så maken, som vet hur migrän kan kännas, åkte iväg till apoteket och köpte receptfri zomig som gjorde migränen lite mer hanterbar. Tack älskade make ❤

De hade såklart inte den på vårt närmsta apotek som typ knappt har något mer än hudvårdsgrejer så han fick ge sig iväg på en längre tur 🤪
 
Så idag försökte jag ringa min vårdcentral för att få ett nytt recept men de kan tydligen inte svara i telefon och uppmanar en att prova igen lite senare. Undrar fortfarande när lite senare är?

Men positivt är att en julklapp som suttit fast hos postnord sedan mitten på december och stått som "på väg" i appen landade i brevlådan idag. Bättre sent än aldrig 😉






Kommentarer:

1 åsa:

Men på riktigt 😧 hur f 💥 n kan en budfirma få sköta sitt jobb så urbota dåligt?
Jag skulle skämmas ifall jag hade med den chauffören att göra i min firma 🔥
Hur gick det till slut… blev det sen eller aldrig?
Kram

Svar: Jag fick mitt paket på 3e försöket men som tack backade budet ner vår ena utelampa 🤪
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen