Utsättningssymptom?

Natten till i måndags mådde jag väldigt knepigt. Jag mådde illa, hade hjärtklappning och det liksom susade i huvudet.

På morgonen efter inte allt för mycket sömn vaknade jag med hejdundrande huvudvärk, feberkänsla och allmän sjukkänsla.

Funderade väl mest på om det var en vanlig ME-krasch eller om jag fått en släng av något virus. Men tyckte inte det kändes igen 🤪

Så frågade maken om jag ändrat någon medicin. Ja just det jag, jag halverade ju dosen saroten från 50 till 25 mg igen så kanske är det snarare utsättningssymptom. Mådde ju skit sist jag slutade med dem även om flera läkare sagt till mig att man inte blir dålig av att sluta med dem.



Men jag har i alla fall fått ringt vårdcentralen så de ska skicka remiss till "migrändoktor"/neurolog. Blev lite nervös då neurolog sade till mig att ME inte finns men migrän är väl kanske en mer acceptabel diagnos 🙃


Kommentarer:

1 åsa:

Märklig neurolog Du har 😦 jag fick ju min ME diagnos 1999 hos neurologen på Umeå universitet sjukhus.
Kanske skillnad mellan Umeå och Göteborg 😜
Jag reagerar ju alltid när dosen på min medicin ändras vilket enligt min läkare (han som lyssnar) säger är normalt när man har ME.
Jag blir ju duracellkanin när han höjer dosen på kortison och zombie när jag tar Saroten.
Vad har Din migrän doktor tänkt nu när Saroten inte hjälper?
Lobotomi?
Kram

Svar: Ha ha lobotomi kanske hjälper ;-) Får se vad migrän doktorn säger när jag får träffa hen. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen